Show simple item record

Parents' Attitude to Civil Society and to the Concept of Inclusive Education
dc.contributor.advisorMoree, Dana
dc.creatorHeryšerová, Martina
dc.date.accessioned2017-05-27T07:36:06Z
dc.date.available2017-05-27T07:36:06Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/68694
dc.description.abstractV rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodičecs_CZ
dc.description.abstractThis paper is focused on seeking relation between two main concepts, the concept of civil society and the concept of inclusive education. This text is looking for their connection based on values and approaches. Active civil society is central to the evolution of participatory and transparent systems of government, which are as much as system of education essential for economic development. Education is fundamental to building necessary preconditions for social cohesiveness even across multi-cultural diversity. Inclusion doesn't mean just inclusive education, inclusion is main approach how we might change society by implementing concrete set of values into the system of education and into the system of society as a whole. The values have main influence on people's behavior. The main aim of this paper is to describe and to understand relationship and connectivity between approaches to inclusive education and between approaches to civil society. Answer to this question brings qualitative research and semi-structured interviews with parents of school children. Parents play main role in both, civil society and inclusive education. Key words: Values, Approaches, Civil Society, Inclusive Education, Diversity, Parentsen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studiícs_CZ
dc.subjecthodnotycs_CZ
dc.subjectpostojecs_CZ
dc.subjectobčanská společnostcs_CZ
dc.subjectinkluzivní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectrozmanitostcs_CZ
dc.subjectrodičecs_CZ
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectApproachesen_US
dc.subjectCivil Societyen_US
dc.subjectInclusive Educationen_US
dc.subjectDiversityen_US
dc.subjectParentsen_US
dc.titlePostoje rodičů k občanské společnosti a ke konceptu inkluzivního vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-16
dc.description.departmentDepartment of Civil Society Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra studií občanské společnostics_CZ
dc.description.facultyFakulta humanitních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Humanitiesen_US
dc.identifier.repId140575
dc.title.translatedParents' Attitude to Civil Society and to the Concept of Inclusive Educationen_US
dc.contributor.refereeMuhič Dizdarevič, Selma
dc.identifier.aleph002006847
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineStudia občanského sektorucs_CZ
thesis.degree.disciplineCivil Sector Studiesen_US
thesis.degree.programHumanitní studiacs_CZ
thesis.degree.programHumanitiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta humanitních studiícs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Humanitiesen_US
uk.faculty-abbr.csFHScs_CZ
uk.degree-discipline.csStudia občanského sektorucs_CZ
uk.degree-discipline.enCivil Sector Studiesen_US
uk.degree-program.csHumanitní studiacs_CZ
uk.degree-program.enHumanitiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csV rámci své diplomové práce jsem se rozhodla zaměřit se na možnost propojení občanské společnosti a inkluzivního vzdělávání skrze sdílené hodnoty a postoje. Inkluze pojímaná jako komplexní přístup znamená zavádění konkrétních hodnot do praxe ve vzdělávání i do společnosti. Hodnoty představují základní motivy našeho jednání. Vše, co děláme, je ovlivněno hodnotami, za každou činností se v pozadí skrývá morálním argument bez ohledu na to, zda si jej uvědomujeme, hodnoty jsou nedílnou součástí celé společnosti. Cílem tohoto výzkumu je popsat a porozumět tomu, zda a jakým způsobem spolu souvisejí postoje k občanské společnosti a k inkluzivnímu vzdělávání. V rámci výzkumu propojení občanské společnosti a inkluze jsem sledovala postoje rodičů, jejichž děti chodí na základní školu, neboť rodiče mohou být aktivně zapojeni v rámci občanské společnosti a zároveň jsou klíčovými aktéry v rámci inkluzivního vzdělávání. Zvoleným přístupem k výzkumu je kvalitativní přístup a základní metodu sběru dat tvoří polostrukturované rozhovory s rodiči žáků vybrané základní školy. Klíčová slova: Hodnoty, postoje, občanská společnost, inkluzivní vzdělávání, rozmanitost, rodičecs_CZ
uk.abstract.enThis paper is focused on seeking relation between two main concepts, the concept of civil society and the concept of inclusive education. This text is looking for their connection based on values and approaches. Active civil society is central to the evolution of participatory and transparent systems of government, which are as much as system of education essential for economic development. Education is fundamental to building necessary preconditions for social cohesiveness even across multi-cultural diversity. Inclusion doesn't mean just inclusive education, inclusion is main approach how we might change society by implementing concrete set of values into the system of education and into the system of society as a whole. The values have main influence on people's behavior. The main aim of this paper is to describe and to understand relationship and connectivity between approaches to inclusive education and between approaches to civil society. Answer to this question brings qualitative research and semi-structured interviews with parents of school children. Parents play main role in both, civil society and inclusive education. Key words: Values, Approaches, Civil Society, Inclusive Education, Diversity, Parentsen_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta humanitních studií, Katedra studií občanské společnostics_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV