Jak udržet a rozvíjet vnitřní motivaci dětí na počátku školní docházky
How to keep and develop the children's inner motivation at the beginning of the school attendance
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/68337Identifikátory
SIS: 145496
Katalog UK: 990020015600106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Kargerová, Jana
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství pro 1. stupeň základní školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra primární pedagogiky
Datum obhajoby
21. 5. 2015
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
vnitřní motivace, 1. třída ZŠ, akční učitelský výzkum, waldorfská pedagogika, individuální přístupKlíčová slova (anglicky)
inner motivation, first class of primary school, action research, waldorf pedagogy, individual approachPráce se zaměřuje na téma udržování a rozvíjení vnitřní motivace žáků k učení v první třídě waldorfské základní školy, kde autorka působí jako třídní učitelka. Teoretická část obsahuje charakteristiku pojmu vnitřní motivace, její druhy a popisuje, jaké metody slouží k jejímu udržení. Dále popisuje specifika pojetí výuky ve waldorfské škole. V praktické části používá diplomantka metodu akční učitelský výzkum ke sledování čtyř vybraných žáků z její třídy. V průběhu jednoho školního roku průběžně stanovuje co nejvýhodnější strategie výuky tak, aby byla podpořena jejich vnitřní motivace k učení. Výsledky výzkumu prokazují, že pokud jsou žáci vnitřně motivováni, jsou aktivní a lépe spolupracují.
This thesis focuses on keeping and developing the inner motivation for learning in the first class of the primary waldorf school, where the author works as a class teacher. The theoretical part of the thesis contains the characterization of the term inner motivation, its sorts and describes which methods are helping to its keeping. Further there is a description of specific ways of teaching at waldorf school. For the practical part of the thesis author of this dissertation uses method action teacher's research. She observes four selected pupils from her class. During one school year she determines the most suitable strategies of teaching lessons so the inner motivation for learning is supported. Results of research confirm when pupils are motivated, they are active and they cooperate more.
