Show simple item record

The media picture of islam in specified Czech printed media in the year 2003
dc.contributor.advisorTrampota, Tomáš
dc.creatorBílý, Petr
dc.date.accessioned2017-06-16T08:46:55Z
dc.date.available2017-06-16T08:46:55Z
dc.date.issued2006
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/6719
dc.description.abstractIt is everytime very hard to find out the exact effects of mass communication on the publics, but it is at least possible to think about some meaning potentials of acts of mass communication. One of the ways how to give to a researcher a qualified possibility to analyse and predict possible meaning potentials is to let him use the results of content analysis done according to the rules of methodology for this research method. To analyse the possible impacts of media reporting (in a stereotypical way) about one of the biggest World religions is much more hard because of existence of a big amount of side chanels of influences that come to the process of recognition of the media contents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.description.abstractCílem mé diplomové práce bylo analyzovat mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích. Zdrojem pro analýzu byly mediované obsahy týkající se islámu a muslimů pocházející z období kalendářního roku 2003. Pro analýzu byla zvolena následující česká tištěná média: deník Mf DNES a týdeníky Týden a Respekt. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.titleMediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích v roce 2003cs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2006
dcterms.dateAccepted2006-06-27
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId2154
dc.title.translatedThe media picture of islam in specified Czech printed media in the year 2003en_US
dc.contributor.refereeWolák, Radim
dc.identifier.aleph000523165
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csCílem mé diplomové práce bylo analyzovat mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích. Zdrojem pro analýzu byly mediované obsahy týkající se islámu a muslimů pocházející z období kalendářního roku 2003. Pro analýzu byla zvolena následující česká tištěná média: deník Mf DNES a týdeníky Týden a Respekt. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enIt is everytime very hard to find out the exact effects of mass communication on the publics, but it is at least possible to think about some meaning potentials of acts of mass communication. One of the ways how to give to a researcher a qualified possibility to analyse and predict possible meaning potentials is to let him use the results of content analysis done according to the rules of methodology for this research method. To analyse the possible impacts of media reporting (in a stereotypical way) about one of the biggest World religions is much more hard because of existence of a big amount of side chanels of influences that come to the process of recognition of the media contents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV