Mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích v roce 2003
The media picture of islam in specified Czech printed media in the year 2003
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6719Identifikátory
SIS: 2154
Kolekce
- Kvalifikační práce [18176]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
27. 6. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích. Zdrojem pro analýzu byly mediované obsahy týkající se islámu a muslimů pocházející z období kalendářního roku 2003. Pro analýzu byla zvolena následující česká tištěná média: deník Mf DNES a týdeníky Týden a Respekt. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
It is everytime very hard to find out the exact effects of mass communication on the publics, but it is at least possible to think about some meaning potentials of acts of mass communication. One of the ways how to give to a researcher a qualified possibility to analyse and predict possible meaning potentials is to let him use the results of content analysis done according to the rules of methodology for this research method. To analyse the possible impacts of media reporting (in a stereotypical way) about one of the biggest World religions is much more hard because of existence of a big amount of side chanels of influences that come to the process of recognition of the media contents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)