Mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích v roce 2003
The media picture of islam in specified Czech printed media in the year 2003
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/6719Identifiers
Study Information System: 2154
Collections
- Kvalifikační práce [18150]
Author
Advisor
Referee
Wolák, Radim
Faculty / Institute
Faculty of Social Sciences
Discipline
Media Studies
Department
Department of Media Studies
Date of defense
27. 6. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem mé diplomové práce bylo analyzovat mediální obraz islámu ve zvolených českých tištěných médiích. Zdrojem pro analýzu byly mediované obsahy týkající se islámu a muslimů pocházející z období kalendářního roku 2003. Pro analýzu byla zvolena následující česká tištěná média: deník Mf DNES a týdeníky Týden a Respekt. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
It is everytime very hard to find out the exact effects of mass communication on the publics, but it is at least possible to think about some meaning potentials of acts of mass communication. One of the ways how to give to a researcher a qualified possibility to analyse and predict possible meaning potentials is to let him use the results of content analysis done according to the rules of methodology for this research method. To analyse the possible impacts of media reporting (in a stereotypical way) about one of the biggest World religions is much more hard because of existence of a big amount of side chanels of influences that come to the process of recognition of the media contents. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)