Zobrazit minimální záznam

Chemical Education in Scotland - teaching of chemistry at high schools and chemistry teachers education
dc.contributor.advisorKlímová, Helena
dc.creatorLaburdová, Jiřina
dc.date.accessioned2017-05-26T17:17:10Z
dc.date.available2017-05-26T17:17:10Z
dc.date.issued2015
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/64379
dc.description.abstractČeská republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...cs_CZ
dc.description.abstractThe Czech Republic and Scotland rank similarly in international pupil's performance tests. However, education systems of these countries differ greatly. This research has three main focus areas: 1) general aspects of Scottish education including teaching methods, school and real life connections in teaching, and school leaver's destinations 2) studying Chemistry and teaching at university 3) Chemistry in the senior phase of secondary education and the change of topics and exam paper brought in with the new Curriculum for Excellence. Comparative analysis of syllabi, exam papers, government publications and OECD reports was used and personal experience from an exchange study programme at a Scottish university and a work placement at a secondary school in England were utilized. The Higher exam paper was translated and Czech secondary students sat the test Furthermore, teacher trainees and Chemistry teachers were asked to evaluate the test. Results show that Czech students are taught different things and are accustomed to different ways of being tested, ones that are more focused on knowledge and less on critical thinking. Chemistry education in Scotland is more focused on school and real life connections and newest scientific discoveries. Therefore, Chemistry support notes for the senior phase were analyzed...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakultacs_CZ
dc.subjectSkotskocs_CZ
dc.subjectČeská republikacs_CZ
dc.subjectSpojené královstvícs_CZ
dc.subjectsrovnávací pedagogikacs_CZ
dc.subjectvzdělávací systémcs_CZ
dc.subjectchemické vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvýuka chemiecs_CZ
dc.subjectnárodní kvalifikacecs_CZ
dc.subjectučební pláncs_CZ
dc.subjectNational 5cs_CZ
dc.subjectHighercs_CZ
dc.subjectAdvanced Highercs_CZ
dc.subjectCurriculum for Excellencecs_CZ
dc.subjectrámcový vzdělávací programcs_CZ
dc.subjectRVPcs_CZ
dc.subjectstátní maturitacs_CZ
dc.subjectuniverzitní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectvzdělávání učitelůcs_CZ
dc.subjectProfessional Graduate Diploma in Educationcs_CZ
dc.subjectPGDEcs_CZ
dc.subjectProfessional Graduate Certificate in Educaitioncs_CZ
dc.subjectPGCEcs_CZ
dc.subjectScotlanden_US
dc.subjectCzech Republicen_US
dc.subjectUnited Kingdomen_US
dc.subjectcomparative educationen_US
dc.subjecteducation systemen_US
dc.subjectChemistry educationen_US
dc.subjectChemistry teachingen_US
dc.subjectNational Qualificationsen_US
dc.subjectCourse Support Notesen_US
dc.subjectNational 5en_US
dc.subjectHigheren_US
dc.subjectAdvancer Higheren_US
dc.subjectCurriculum for Excellenceen_US
dc.subjectRVPen_US
dc.subjectnational leaving examen_US
dc.subjectuniversity educationen_US
dc.subjectteaching qualificationsen_US
dc.subjectPGDEen_US
dc.subjectProfessional Graduate Certificate in Educationen_US
dc.subjectPGCEen_US
dc.titleChemické vzdělávání ve Skotsku - výuka chemie na středních školách a vzdělávání učitelů chemiecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2015
dcterms.dateAccepted2015-06-01
dc.description.departmentDepartment of teaching and Didactics of Chemistryen_US
dc.description.departmentKatedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.description.facultyPřírodovědecká fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Scienceen_US
dc.identifier.repId131155
dc.title.translatedChemical Education in Scotland - teaching of chemistry at high schools and chemistry teachers educationen_US
dc.contributor.refereeTeplý, Pavel
dc.identifier.aleph002003749
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
thesis.degree.disciplineTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
thesis.degree.programChemiecs_CZ
thesis.degree.programChemistryen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPřírodovědecká fakulta::Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Science::Department of teaching and Didactics of Chemistryen_US
uk.faculty-name.csPřírodovědecká fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Scienceen_US
uk.faculty-abbr.csPřFcs_CZ
uk.degree-discipline.csUčitelství chemie pro střední školy - Učitelství matematiky pro střední školycs_CZ
uk.degree-discipline.enTeaching of Chemistry for Secondary Schools - Training Teachers of Mathematics at Higher Secondary Schoolsen_US
uk.degree-program.csChemiecs_CZ
uk.degree-program.enChemistryen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csČeská republika (ČR) a Skotsko se umisťují na srovnatelných pozicích v mezinárodních srovnávacích testech. Vzdělávací systémy těchto zemí jsou ale velmi rozdílné. Tato práce se zaměřuje se na tři hlavní oblasti: 1) skotské vzdělávání z hlediska vyučovacích metod, propojení s praxí a uplatnění absolventů 2) studium chemie a učitelství chemie na univerzitě 3) výuku chemie ve vyšších ročnících střední školy, konkrétně na učební plány, státní závěrečné zkoušky a jejich proměnu v rámci nového kurikula Curriculum for Excellence. Bylo využito komparace učebních plánů, závěrečných zkoušek, výročních zpráv OECD, vládních publikací a také vlastních poznatků ze dvou dlouhodobých zahraničních pobytů - studijního pobytu na univerzitě ve Skotsku a pracovního pobytu na střední škole v Anglii. Byla provedena analýza skotské písemné státní maturity z chemie Higher a její testování na studentech českých středních škol a hodnocení této zkoušky studenty učitelství chemie a učiteli chemie. Výsledky ukazují, že čeští studenti jsou vzděláváni v jiných oblastech než skotští a jsou zvyklí na jiný způsob testování, který vyžaduje více znalostí a méně kritického myšlení. Výuka chemie ve Skotsku klade větší důraz na propojení témat s reálným životem a na zařazování nejnovějších vědeckých poznatků. V rámci práce byly proto zanalyzovány...cs_CZ
uk.abstract.enThe Czech Republic and Scotland rank similarly in international pupil's performance tests. However, education systems of these countries differ greatly. This research has three main focus areas: 1) general aspects of Scottish education including teaching methods, school and real life connections in teaching, and school leaver's destinations 2) studying Chemistry and teaching at university 3) Chemistry in the senior phase of secondary education and the change of topics and exam paper brought in with the new Curriculum for Excellence. Comparative analysis of syllabi, exam papers, government publications and OECD reports was used and personal experience from an exchange study programme at a Scottish university and a work placement at a secondary school in England were utilized. The Higher exam paper was translated and Czech secondary students sat the test Furthermore, teacher trainees and Chemistry teachers were asked to evaluate the test. Results show that Czech students are taught different things and are accustomed to different ways of being tested, ones that are more focused on knowledge and less on critical thinking. Chemistry education in Scotland is more focused on school and real life connections and newest scientific discoveries. Therefore, Chemistry support notes for the senior phase were analyzed...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Přírodovědecká fakulta, Katedra učitelství a didaktiky chemiecs_CZ
dc.identifier.lisID990020037490106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV