Path planning in realistic 3D environments
Hledání cest v realistickém 3D prostředí
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/63941Identifikátory
SIS: 145908
Kolekce
- Kvalifikační práce [10678]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Surynek, Pavel
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Obecná informatika
Katedra / ústav / klinika
Katedra teoretické informatiky a matematické logiky
Datum obhajoby
4. 9. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Angličtina
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
AR.Drone, navigace, editor 3D prostředí, plánování trasyKlíčová slova (anglicky)
AR.Drone, navigation, 3D environment editor, path-planningPráce se zabývá implementací Drone3D - editoru 3D prostředí a hledání cest spolu s navigací kvadrikoptéry Parrot AR.Drone. Práce zkoumá prin- cipy aplikací běžících v reálném čase a vykreslování 3D grafiky s použitím rozhraní DirectX. Následně je pomocí DirectX implementovaná 3D grafika a uživatelské rozhraní editoru. Potom zkoumá různé možnosti implemen- tace hledání cest - algoritmy a možnosti reprezentace prostředí. Je zvolena reprezentace prostředí jako síť krychlí a alogoritmus Lazy Theta* na hledání cest a tento systém je implementován v editoru. Nakonec práce rozebírá ex- perimenty s kvadrikoptérou Parrot AR.Drone a implementaci metody navi- gace kvadrikoptéry podle zadané nebo algoritmicky nalezené cesty. Řešení je ověřeno a zhodnoceno na základě vykonaných experimentů. 1
The thesis concerns with the implementation of a 3D environment editor with path-planning functionality and Parrot AR.Drone quadrocopter control, named Drone3D. It explores the principles of creating real-time applications and drawing 3D graphics in DirectX, followed by the implementation of 3D graphics and user interface of the editor. Then multiple path-planning so- lutions are examined - algorithms and environment representation options. It is determined that the best approach is to represent the environment as a grid of cubes and use the Lazy Theta* path-planning algorithm. This system is then implemented as a part of the editor. Finally, experiments with the Parrot AR.Drone follow and a basic method of navigating the aircraft using a given or algorithmically found path is created. The method is implemented as apart of the editor and multiple tests are performed to verify and review the solution. 1