dc.contributor.advisor | Barták, Roman | |
dc.creator | Ondrejáš, Michal | |
dc.date.accessioned | 2017-05-26T15:58:13Z | |
dc.date.available | 2017-05-26T15:58:13Z | |
dc.date.issued | 2014 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/63941 | |
dc.description.abstract | Práce se zabývá implementací Drone3D - editoru 3D prostředí a hledání cest spolu s navigací kvadrikoptéry Parrot AR.Drone. Práce zkoumá prin- cipy aplikací běžících v reálném čase a vykreslování 3D grafiky s použitím rozhraní DirectX. Následně je pomocí DirectX implementovaná 3D grafika a uživatelské rozhraní editoru. Potom zkoumá různé možnosti implemen- tace hledání cest - algoritmy a možnosti reprezentace prostředí. Je zvolena reprezentace prostředí jako síť krychlí a alogoritmus Lazy Theta* na hledání cest a tento systém je implementován v editoru. Nakonec práce rozebírá ex- perimenty s kvadrikoptérou Parrot AR.Drone a implementaci metody navi- gace kvadrikoptéry podle zadané nebo algoritmicky nalezené cesty. Řešení je ověřeno a zhodnoceno na základě vykonaných experimentů. 1 | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis concerns with the implementation of a 3D environment editor with path-planning functionality and Parrot AR.Drone quadrocopter control, named Drone3D. It explores the principles of creating real-time applications and drawing 3D graphics in DirectX, followed by the implementation of 3D graphics and user interface of the editor. Then multiple path-planning so- lutions are examined - algorithms and environment representation options. It is determined that the best approach is to represent the environment as a grid of cubes and use the Lazy Theta* path-planning algorithm. This system is then implemented as a part of the editor. Finally, experiments with the Parrot AR.Drone follow and a basic method of navigating the aircraft using a given or algorithmically found path is created. The method is implemented as apart of the editor and multiple tests are performed to verify and review the solution. 1 | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.subject | AR.Drone | cs_CZ |
dc.subject | navigace | cs_CZ |
dc.subject | editor 3D prostředí | cs_CZ |
dc.subject | plánování trasy | cs_CZ |
dc.subject | AR.Drone | en_US |
dc.subject | navigation | en_US |
dc.subject | 3D environment editor | en_US |
dc.subject | path-planning | en_US |
dc.title | Path planning in realistic 3D environments | en_US |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2014 | |
dcterms.dateAccepted | 2014-09-04 | |
dc.description.department | Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
dc.description.department | Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
dc.identifier.repId | 145908 | |
dc.title.translated | Hledání cest v realistickém 3D prostředí | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Surynek, Pavel | |
dc.identifier.aleph | 001847894 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Obecná informatika | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | General Computer Science | en_US |
thesis.degree.program | Informatika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Computer Science | en_US |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Matematicko-fyzikální fakulta::Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Mathematics and Physics::Department of Theoretical Computer Science and Mathematical Logic | en_US |
uk.faculty-name.cs | Matematicko-fyzikální fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Mathematics and Physics | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | MFF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Obecná informatika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | General Computer Science | en_US |
uk.degree-program.cs | Informatika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Computer Science | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Práce se zabývá implementací Drone3D - editoru 3D prostředí a hledání cest spolu s navigací kvadrikoptéry Parrot AR.Drone. Práce zkoumá prin- cipy aplikací běžících v reálném čase a vykreslování 3D grafiky s použitím rozhraní DirectX. Následně je pomocí DirectX implementovaná 3D grafika a uživatelské rozhraní editoru. Potom zkoumá různé možnosti implemen- tace hledání cest - algoritmy a možnosti reprezentace prostředí. Je zvolena reprezentace prostředí jako síť krychlí a alogoritmus Lazy Theta* na hledání cest a tento systém je implementován v editoru. Nakonec práce rozebírá ex- perimenty s kvadrikoptérou Parrot AR.Drone a implementaci metody navi- gace kvadrikoptéry podle zadané nebo algoritmicky nalezené cesty. Řešení je ověřeno a zhodnoceno na základě vykonaných experimentů. 1 | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis concerns with the implementation of a 3D environment editor with path-planning functionality and Parrot AR.Drone quadrocopter control, named Drone3D. It explores the principles of creating real-time applications and drawing 3D graphics in DirectX, followed by the implementation of 3D graphics and user interface of the editor. Then multiple path-planning so- lutions are examined - algorithms and environment representation options. It is determined that the best approach is to represent the environment as a grid of cubes and use the Lazy Theta* path-planning algorithm. This system is then implemented as a part of the editor. Finally, experiments with the Parrot AR.Drone follow and a basic method of navigating the aircraft using a given or algorithmically found path is created. The method is implemented as apart of the editor and multiple tests are performed to verify and review the solution. 1 | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakulta, Katedra teoretické informatiky a matematické logiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990018478940106986 | |