Finská mediální krajina - tištěná média
Finnish media landscape - print media
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62517Identifikátory
SIS: 139567
Katalog UK: 990017841870106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [19618]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Aplt, Daniel
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
17. 6. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
tištěná média, noviny, časopisy, Finsko, struktura tisku, systém médií, internet, on-line zpravodajství a on-line žurnalistikaKlíčová slova (anglicky)
print media, newspapers, magazines, Finland, media system, structure of the press, internet, on-line news and on-line journalismBakalářská práce se věnuje popisu struktury současných tištěných médií ve Finské republice a jejich fungování. Zaměřuje se konkrétně na periodicky vycházející tisk, tj. noviny a časopisy. Úvodní část obsahuje zběžný přehled historických souvislostí, týkajících se finského mediálního systému a nastiňuje tak vznik a vývoj tisku, ale i ostatních médií, v této zemi. Dále práce popisuje hlavní charakteristiky tohoto systému v souvislosti s jeho ekonomickými, společenskými a politickými východisky. Ve třetí části text přibližuje některé konkrétní soudobé tituly a jejich pozici na finském trhu s tiskovinami. Internetem a jeho vlivem na tištěná média se zabývá závěrečná část práce, jejímž záměrem je nastínit v této souvislosti i výhled do budoucnosti finského tisku. Smyslem práce je podat ucelený přehled o finských tištěných médiích a jejich pozici v rámci finské mediální krajiny.
Bachelor's thesis aims to describe the structure of contemporary print media in the Republic of Finland and the way they function. It focuses namely on the periodically issued print, i.e. newspapers and magazines. The introduction part contains a brief outline of historical background of the Finnish media system and thereby delineates the rise and development of print but also of other media in this country. Next the thesis describes the main characteristics of the said system relating it with economical, social and political bases. Third part of the text covers more specifically some of the present- day titles and their position within the Finnish print market. Internet and its influence on print media in Finland are dealt with in the final part of the work, which also in this context attempts to describe a possible future outlook of the Finnish press. The purpose of this thesis is to present a comprehensive summary of the Finnish print media and of their place within the Finnish media landscape.
