Jak zřizovatelé škol v Libereckém kraji vnímají novelu školského zákona
Way the Establishers Perceive the Amendment to the Educational Law
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/62261Identifiers
Study Information System: 147694
Collections
- Kvalifikační práce [19347]
Author
Advisor
Referee
Svoboda, Petr
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
20. 5. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Tato bakalářská práce se zabývá novelou školského zákona, která mimo jiné zavedla šestileté funkční období ředitelů škol a školských zařízení a s tím spojené vyhlašování konkurzního řízení na vedoucí pracovní místo ředitele. Cílem práce je zjištění, jaké důvody vedly zřizovatele k tomu, že konkurzy vyhlásili, nebo naopak nevyhlásili, a jak je šestileté funkční období stanovené školským zákonem přijímáno zřizovateli škol v Libereckém kraji. V teoretické části je popsán postup při konkurzním řízení na vedoucí místo ředitele, role zřizovatele, role ředitele s jeho kompetencemi jako řídícího pracovníka ve školství. V praktické části je vyhodnocen průzkum. Klíčová slova: novela školského zákona, šestileté funkční období, konkurzní řízení, zřizovatel, ředitel, role zřizovatele, role ředitele, dotazníkové šetření
This bachelor's thesis is based on the Amendment to the Educational Law. The result of which is the six year office term for headmasters and the open competition process that is an essential part of it. The main focus of the thesis is to find out the reasons behind the open competition process, why or why not it was declared, as well as how the six year term is accepted in the Liberec district. The theory describes the steps in the process of the open competition, the role of the establisher, the of the headmaster and his responsibilities as a leading figure in the education system. The practical part reflects the results of the research. Key Words: Amendment to the Educational Law, six year office term, open competition process, establisher, headmaster, role of the establisher, role of the headmaster, questionnaire.