Zákaznické chování a preference značek v obchodě se snowboardovým vybavením
Customer behavior and brand preferences in a snowboard shop
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60828Identifikátory
SIS: 124219
Kolekce
- Kvalifikační práce [8434]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Hlaváčová, Petra
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Management tělesné výchovy a sportu
Katedra / ústav / klinika
Management
Datum obhajoby
7. 5. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
Zákaznické chování, značka, zimní vybavení, zákaznické preferenceKlíčová slova (anglicky)
Customer behavior, brand, winter sports equipment, customer preferencesNázev: Zákaznické chování a preference značek v obchodě se snowboardovým vybavením Cíle: Hlavním cílem práce je zjistit, podle čeho se zákazníci při nákupu zimního vybavení a oblečení rozhodují, jak jsou na tom se znalostí značek v obchodě Snowboardel a které z těchto značek patří mezi jejich nejoblíbenější. Metody: V této práci je použita metoda dotazování a metoda analýzy. Metoda dotazování byla využita ke sběru dat potřebných pro zjištění požadovaných informací. Následně byla použita metoda analýzy pro odvození vzájemných vztahů mezi zjištěnými výsledky a vysvětlení jejich příčin. Výsledky: Výzkum ukázal, že zákazníci jsou při nákupu zimního vybavení ovlivňováni především jeho kvalitativními vlastnostmi, vzhledem a cenou a nákup tohoto zboží si předem dobře rozmýšlejí. V oblasti značek jsou zákazníkům většinou nejznámější i nejoblíbenější velké světové snowboardingové značky. Klíčová slova: Zákaznické chování, značka, zimní vybavení, zákaznické preference
Title: Customer behavior and brand preferences in a snowboard shop Objectives: The main aim of this thesis is to find out what are customers during their purchase of winter sports clothes and equipment influenced by and what are their decisions based on. Another task is revealing what brands in the Snowboardel shop belong to the most known and preferred ones. Methods: In this thesis there is used the method of iterrogation and the method of analysis. The iterrogative method was used to collect the information essential for the research. Afterwards were these information analysed to find out the internal relations and its causes. Results: The research revealed that customers are during their purchase mainly influenced by the quality, design and price of the winter sports products. They also usually think their purchase thoroughly out. Among brands the big and well-known world snowboarding brands are usually most known and preferred. Keywords: Customer behavior, brand, winter sports equipment, customer preferences