Pitný režim dětí mladšího školního věku a jeho dodržování ve vybraných základních školách
The Drinking Habits of Children in Middle Childhood and Its Compliance in Selected Basic Schools
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60485Identifiers
Study Information System: 119517
Collections
- Kvalifikační práce [18635]
Author
Advisor
Referee
Vodáková, Jitka
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Teacher Training for Primary Schools
Department
Information is unavailable
Date of defense
14. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
voda, pitný režim, nápoje pro děti, základní školaKeywords (English)
water, drinking habits, drinks for children, basic schoolPitný režim dětí mladšího školního věku a jeho dodržování ve vybraných základních školách Diplomová práce se zabývá studiem pitného režimu dětí mladšího školního věku se zaměřením na problematiku dodržování pitného režimu ve škole. V práci je popsán význam vody v lidském těle a vliv dehydratace. Dále je provedena rešerše z několika různých zdrojů ohledně potřeby vody u dětí. Pozornost je věnována zajištění pitného režimu ve školách i s ohledem na platnou legislativu. Vlastní výzkumná sonda sleduje pitný režim dětí mladšího školního věku jak během jejich pobytu ve vybraných školách na 1. stupni, tak v jejich rodinách, je provedeno metodou dotazníkového šetření. Jednotlivé výsledky průzkumu jsou představeny a komentovány. Na základě provedeného průzkumu a informací z dostupné literatury je formulováno doporučení pro pedagogickou praxi.
The Drinking Habits of Children in Middle Childhood and Its Compliance in Selected Basic Schools This thesis studies the drinking regime of children in middle childhood with a focus on the drinking schedule at school. The paper describes the importance of water in the human body and the effects of dehydration. Further research has been done from several different sources about water requirements of children. Particular attention has been paid to the drinking habits in schools with respect to the law. Personal research was conducted in the form of a questionnaire. This survey was completed by children in middle childhood during the day in school in the first grade of selected primary schools regarding their drinking habits. Individual survey results are given and analyzed. Based on the survey conducted and information taken from the available sources, a recommendation for educational practice has been formulated.