Jazyk lektorů ve vybraných volnočasových aktivitách
The Language of Instructors of Some Leisure Activities
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/60106Identifiers
Study Information System: 108770
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Saicová Římalová, Lucie
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Czech Language and Literature
Department
Institute of Czech Language and Theory of Communication
Date of defense
10. 2. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
Pedagogická komunikace, verbální komunikace, neverbální komunikace, učební styl, lektor, učitel, volnočasová aktivita, žákKeywords (English)
Pedagogic communication, verbal communication, non-verbal communication, learning style, lector, teacher, leisure activity, studentTématem této bakalářská práce je jazyk lektorů ve volnočasových aktivitách se zaměřením na aktivity sportovní. V centru pozornosti se objeví žáci 1. stupně základních škol (dále jen ZŠ) a lektoři kickboxu a tanečních kurzů. První část práce má obecný charakter. Vychází z dosavadních publikací o komunikaci a upozorňuje na důležitost pedagogické komunikace pro rozvoj vzdělání dítěte a spolupráci žáka a učitele. Druhá část práce je zaměřena na užití verbální a neverbální komunikace ve volnočasových aktivitách.
The topic of this bachelor thesis is the language of sport leisure-time activities lecturers. It is aimed to pupils at the first grade (thereinafter ZŠ) and lecturers of kickbox and dance lessons. The first part of the thesis is written in general terms. It comes out from the literature about communication. It emphasizes the importance of pedagogical communication and its effect on the development of education and the cooperation among pupils and lecturers. The second part of the thesis is aimed to use of verbal and non-verbal communication in leisure-time activities.