Sociální podniky v Praze : komunikace podnikání se sociálním prospěchem
Social Enterprises in Prague Communication of Entrepreneurship with a Social Benefit
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/59754Identifikátory
SIS: 100875
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dohnalová, Marie
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studia občanského sektoru
Katedra / ústav / klinika
Katedra studií občanské společnosti
Datum obhajoby
5. 2. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
sociální ekonomika, sociální podnikání, sociální podnik, sociální firma, marketingový mix, sociální marketing, obsahová analýza, veřejné zakázkyKlíčová slova (anglicky)
social economy, social entrepreneurship, social enterprise, social firm, marketing mix, social marketing, content analysis, public procurementDiplomová práce pojednává o sociálních podnicích a jejich využití marketingových nástrojů pro jejich komunikaci. V první části diplomové práce je vymezena oblast, ve které se sociální podniky a sociální firmy v České republice pohybují, včetně legislativního prostředí. Jelikož se jedná o relativně nový koncept, tak jsou zde odkazy na přístupy a inspiraci ze zahraničí. Část práce věnovaná marketingu představuje možné přístupy k marketingové prezentaci a celkové komunikaci sociálních podniků a sociálních firem. Snahou byl přehled možných způsobů jejich komunikace směrem k jejich cílovým skupinám. Samotný výzkum je zaměřen na komunikaci sociálních podniků z několika úhlů. Jednak se jedná o pohled samotných subjektů sociálních ekonomiky, představené prostřednictvím dotazníku a obsahové analýzy webových stránek a výročních zpráv. Dále je zde prezentován pohled organizace NESsT, která se věnuje tématice sociálního podnikání. Poslední pohled na sociální podniky a sociální firmy a jejich komunikaci tvoří dotazníkové šetření u vybrané části veřejnosti.
The diploma thesis focuses on social enterprises and their use of marketing tools for their communication. In its first part the field where they operate within the Czech Republic is laid out including the legislative setting. Since the concept is relatively new here, approaches and inspiration from abroad are a cited. The part dedicated to marketing introduces different approaches to marketing presentations and to the overall communication of social enterprises and social firms. The outcome of this was to portray the possibilities of their communication with their target audiences. The research itself looks at the communication of social enterprises from several viewpoints. First of all it aims to show the approach taken by the subjects of social economy themselves. This is done through questionnaires and content analysis of documents. Also the view on the matter is expressed through an interview with a consultant of NESsT, an organization which deals with the theme of social entrepreneurship. The last angle, which is represented by a questionnaire for a selected segment of the public looks at their view of social enterprises and firms and their communication.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Fenomen bezdomovectví v kontextu nabídky sociálních služeb města Benešov
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOTulachová, Blanka (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 15. 1. 2013Cílem diplomové práce je seznámení s nabídkou nově vzniklých sociálních služeb pro bezdomovce ve městě Benešov na podkladě teoretických znalostí a informací o fenoménu bezdomovectví. Ukázání vlivu nabídky sociálních služeb ... -
Návrh systému dalšího vzdělávání sociálních pracovníků v přímém kontaktu se seniory v domovech pro seniory
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKratochvílová Křemenová, Renata (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2016)Datum obhajoby: 14. 6. 2016Tato bakalářská práce se zabývá problematikou dalšího vzdělávání sociálních pracovníků, kteří pracují v domovech pro seniory v přímé péči s touto cílovou skupinou. Cílem práce je na základě výsledků vyplývajících z rozhovorů ... -
Srovnání sociální politiky v ČR a SR z pohledu sociálního zabezpečení
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOKellnerová, Lada (Univerzita Karlova, Evangelická teologická fakulta, 2017)Datum obhajoby: 13. 9. 2017Práce se zabývá sociálním zabezpečením České republiky a Slovenské republiky, jeho popisem, srovnáním, analýzou a zhodnocením obou systémů. Jsou v ní definovány základní pojmy, stručně popsána historie sociálního zabezpečení ...