Identifikace vzdělávacích potřeb u všeobecných sester
Educational needs identification of nurses
bachelor thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57807Identifiers
Study Information System: 82973
Collections
- Kvalifikační práce [4450]
Author
Advisor
Referee
Prošková, Eva
Faculty / Institute
First Faculty of Medicine
Discipline
General Nurse
Department
Institute of Theory and Practice of Nursing First Faculty of Medicine Charles University in Prague
Date of defense
11. 2. 2014
Publisher
Univerzita Karlova. 1. lékařská fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
všeobecná sestra, učení, vzdělávání, motivaceKeywords (English)
nurse, learning, education, motivationBakalářská práce má teoreticko - empirický charakter. Obsahem je zaměřená na problematiku identifikace vzdělávacích potřeb u všeobecných sester. Zabývá se historickým pohledem na vzdělávání sester ve světě i v České republice. Vytváří obecný pohled všeobecných sester na současný systém vzdělávání, zjišťuje potřeby vzdělávání. Empirická část zjišťuje motivaci a důvody dalšího vzdělávání, mapuje názory všeobecných sester spojených s touto problematikou. Klíčová slova: všeobecná sestra, učení, vzdělávání, motivace.
Bachelor's thesis have teoretical-empiric character. This work is focused on identification of educational needs of nurses. It deals with historici view of nurses education in the world and in the Czech republic. It formulates general view of nurses on present education system and it finds their education needs. Empiric part of thesis deals with motivation and reasons of next education and detects nurses opinions about these issues. Keywords: nurse, learning, education, motivation