Kompetence zástupkyně ředitelky mateřské školy
Competencies of deputy director of kindergarden
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/57779Identifiers
Study Information System: 133037
Collections
- Kvalifikační práce [17104]
Author
Advisor
Referee
Tureckiová, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
School Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
16. 1. 2014
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
mateřská škola, zástupkyně ředitelky, kompetence, delegování, pravomoci, zodpovědnostKeywords (English)
kindergarten, deputy director, competencies, delegation, authority, responsibilityBakalářská práce se zabývá problematikou předávání kompetencí ředitelkou mateřské školy zástupkyni ředitelky. Tato oblast se zásadně se liší v každé škole, ať již podle kapacity počtu dětí dané školy, schopnostmi ředitelky kompetence delegovat v různém rozsahu, ale i v předpokladech zástupkyně ředitelky tyto předané kompetence naplňovat. Předávání pravomocí a participace na řízení školy zástupkyní ředitelky by měla být každodenní součástí života mateřské školy. V úvodní části jsou základně vymezeny manažerské funkce, detailnější pohled je zaměřen na oblast kompetencí v obecném pojetí a jejich delegování. Střední část práce je zaměřena na kompetence jako nezbytnou součást v řízení mateřské školy. Posledním okruhem práce je dotazníkové šetření a přehled doporučených kompetencí k delegování na zástupkyni ředitelky MŠ. V závěru práce je seznam využité literatury a přílohy bakalářské práce.
The bachelor thesis deals with problems of transfer competencies by the kindergarten director to deputy director. This area fundamentally differs in every school and it is dependent on the capacity of the number of children in the school or on the ability of the director competencies to delegate in the different extent but even on the assumption of the deputy director to fulfill these transferred competencies. The transfer of authority and participations for the school management by the deputy director should be in an everyday part of the life in the kindergarten. In the introductory are basically defined management functions and more detailed views are focused on competencies in the generally concept and their delegation. The middle part is concentrated on competencies as an essentials element in the kindergarten management. The last part of thesis is a questionnaire survey and an overview of recommended competencies to delegate the kindergarten deputy director, in the conclusion is a list of used literature and appendices of the bachelor thesis.