Zobrazit minimální záznam

Impact of parent's visual impairment on socialisation of intact child
dc.contributor.advisorAdámková, Jana
dc.creatorHaringová, Věra
dc.date.accessioned2021-03-26T07:13:53Z
dc.date.available2021-03-26T07:13:53Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/57408
dc.description.abstractDiplomová práce sleduje sociální vývoj intaktního dítěte vychovávaného rodiči se zrakovým postižením. Konkrétně se zaměřuje na vývoj komunikační kompetence u tohoto dítěte. Výchova dítěte rodiči se zrakovým postižením představuje určitá specifika, která se odráží na vývoji komunikační kompetence dítěte. U osob se zrakovým postižením se můžeme setkat s neadekvátními mimickými výrazy nebo s absencí gest. Dítě užívá komunikace podle vzoru svých rodičů. Postupem času se ale jeho komunikační projevy stále více přibližují ostatní společnosti. Velkou roli v tomto procesu hraje setkávání s intaktními lidmi, kteří poskytují odlišnou neverbální zpětnou vazbu. Na druhé straně rodiče se zrakovým postižením podněcují své děti k verbální komunikaci a ta se u nich může vyvíjet velmi kvalitně ve srovnání s jejich vrstevníky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
dc.description.abstractThis master thesis pursues social developement of intact child raised by the parents with visual impairment. It is specifically aimed at the development communication skills of this child. Childhood education by the parents with visual impairment presents certain specifics, which are manifested on the development of the komunikacni competence of the child. By the persons with visual impairment it is common to encounter enadequate mimic expresion and the absence of gestures. Child adopts the communication according to the model of her parents. But over time, its communication expressions become more and more related to the surrounding society. Considerable role in this process represent the encounters with intact persons, which deliver different non-verbal feedback. On the other side parents with visual impairment stimulate their children to the verbal communication and this verbal communication can become significantly more developed than that of their peers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectintact childen_US
dc.subjectparenthooden_US
dc.subjectvisual impairmenten_US
dc.subjectsocializationen_US
dc.subjectupbringingen_US
dc.subjectintaktní dítěcs_CZ
dc.subjectrodičovstvícs_CZ
dc.subjectzrakové postiženícs_CZ
dc.subjectsocializacecs_CZ
dc.subjectvýchovacs_CZ
dc.titleVliv zrakového postižení rodičů na socializaci intaktního dítětecs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-19
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId110054
dc.title.translatedImpact of parent's visual impairment on socialisation of intact childen_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
dc.identifier.aleph001626499
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Katedra pedagogikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of Educationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce sleduje sociální vývoj intaktního dítěte vychovávaného rodiči se zrakovým postižením. Konkrétně se zaměřuje na vývoj komunikační kompetence u tohoto dítěte. Výchova dítěte rodiči se zrakovým postižením představuje určitá specifika, která se odráží na vývoji komunikační kompetence dítěte. U osob se zrakovým postižením se můžeme setkat s neadekvátními mimickými výrazy nebo s absencí gest. Dítě užívá komunikace podle vzoru svých rodičů. Postupem času se ale jeho komunikační projevy stále více přibližují ostatní společnosti. Velkou roli v tomto procesu hraje setkávání s intaktními lidmi, kteří poskytují odlišnou neverbální zpětnou vazbu. Na druhé straně rodiče se zrakovým postižením podněcují své děti k verbální komunikaci a ta se u nich může vyvíjet velmi kvalitně ve srovnání s jejich vrstevníky. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)cs_CZ
uk.abstract.enThis master thesis pursues social developement of intact child raised by the parents with visual impairment. It is specifically aimed at the development communication skills of this child. Childhood education by the parents with visual impairment presents certain specifics, which are manifested on the development of the komunikacni competence of the child. By the persons with visual impairment it is common to encounter enadequate mimic expresion and the absence of gestures. Child adopts the communication according to the model of her parents. But over time, its communication expressions become more and more related to the surrounding society. Considerable role in this process represent the encounters with intact persons, which deliver different non-verbal feedback. On the other side parents with visual impairment stimulate their children to the verbal communication and this verbal communication can become significantly more developed than that of their peers. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ
thesis.grade.code1
dc.contributor.consultantPočtová, Lenka
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.thesis.defenceStatusO
dc.identifier.lisID990016264990106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV