Ergoterapie u žáků praktické třídy
Ergotherapy for pupils in the pracitcal classes
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53879Identifikátory
SIS: 121112
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ptáčková, Klára
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Speciální pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra speciální pedagogiky
Datum obhajoby
21. 6. 2013
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Praktická třída, žák se specifickými vzdělávacími potřebami, mentální retardace, specifické poruchy učení a chování, sociokulturní znevýhodnění, ergoterapie, ergoterapeutický program, sociální dovednostiKlíčová slova (anglicky)
Practical class, pupils with special educational needs, intellectual disabilities, specific learning disabilities and behavioral, sociocultural disadvantage, ergotherapy, ergotherapy program, social skillsBakalářská práce Ergoterapie u žáků praktické třídy se zabývá možnostmi využití ergoterapie pro rozvoj jedince v oblasti sociálních dovedností prostřednictvím rukodělných činností a her u žáků praktické třídy s diagnostikovanou lehkou mentální retardací, specifickými poruchami učení a chování a sociokulturním znevýhodněním. Cílem práce je navrhnout ergoterapeutický program pro žáky praktické třídy, ukázat tak smysluplnost využívání ergoterapie pro rozvoj sociálních dovedností a ověřit jeho úspěšnost prostřednictvím výzkumných metod přímé práce se žáky a pozorováním. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení těchto žáků v požadované oblasti.
Bachelor Work called Ergotherapy for pupils in the practical classes looks into possibilities of using ergotherapy to the individual's development of social skills through games and handcrafts aktivity in practical classes pupils diagnosed with intellectual disabilities, learning disabilities and behavioral and sociocultural disadvantage pupils. The goal of work is to design an ergotherapy program for the pupils of practical classes, and demonstrate meaningfulness of using of ergotherapy for the development of social skills and checking its success through research methods of direct work with pupils and observation. The research results show improvements these pupils in the desired area.