Ergoterapie u žáků praktické třídy
Ergotherapy for pupils in the pracitcal classes
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53879Identifiers
Study Information System: 121112
Collections
- Kvalifikační práce [19349]
Author
Advisor
Referee
Ptáčková, Klára
Faculty / Institute
Faculty of Education
Discipline
Special Pedagogy
Department
Information is unavailable
Date of defense
21. 6. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Praktická třída, žák se specifickými vzdělávacími potřebami, mentální retardace, specifické poruchy učení a chování, sociokulturní znevýhodnění, ergoterapie, ergoterapeutický program, sociální dovednostiKeywords (English)
Practical class, pupils with special educational needs, intellectual disabilities, specific learning disabilities and behavioral, sociocultural disadvantage, ergotherapy, ergotherapy program, social skillsBakalářská práce Ergoterapie u žáků praktické třídy se zabývá možnostmi využití ergoterapie pro rozvoj jedince v oblasti sociálních dovedností prostřednictvím rukodělných činností a her u žáků praktické třídy s diagnostikovanou lehkou mentální retardací, specifickými poruchami učení a chování a sociokulturním znevýhodněním. Cílem práce je navrhnout ergoterapeutický program pro žáky praktické třídy, ukázat tak smysluplnost využívání ergoterapie pro rozvoj sociálních dovedností a ověřit jeho úspěšnost prostřednictvím výzkumných metod přímé práce se žáky a pozorováním. Výsledky šetření pak prokazují zlepšení těchto žáků v požadované oblasti.
Bachelor Work called Ergotherapy for pupils in the practical classes looks into possibilities of using ergotherapy to the individual's development of social skills through games and handcrafts aktivity in practical classes pupils diagnosed with intellectual disabilities, learning disabilities and behavioral and sociocultural disadvantage pupils. The goal of work is to design an ergotherapy program for the pupils of practical classes, and demonstrate meaningfulness of using of ergotherapy for the development of social skills and checking its success through research methods of direct work with pupils and observation. The research results show improvements these pupils in the desired area.