Zobrazit minimální záznam

Výuka gramatice ve specifických formách výuky (firemní kurzy - výuka dospělých).
dc.contributor.advisorMothejzíková, Jarmila
dc.creatorPohořálková, Pavla
dc.date.accessioned2017-05-15T22:41:09Z
dc.date.available2017-05-15T22:41:09Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/53677
dc.description.abstractDiplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.cs_CZ
dc.description.abstractThe diploma thesis focuses on teaching grammar in the context of in-company language courses. What needs to be taken into consideration are both the psychological aspects of adult learners and the sociological characteristics of a typical course participant, their position of a client which is connected to high expectations of the service provided - language tuition. The role of the teacher in an in-company course is much less authoritative than in a traditional course and teachers become rather partners or coaches for the learners. The pedagogical research conducted among 172 Czech in-company learners with the help of an electronic questionnaire shows that the main aim of in-company students is to be able to communicate efficiently in real-life situations from their private and working lives. It is the role of the teacher, or the coursebook author, to choose which grammar structures are necessary to succeed in the respective situations. Therefore, the most suitable method for teaching grammar in the context of in-company courses is the Engage, Study, Activate method combined with the eclectic method.en_US
dc.languageEnglishcs_CZ
dc.language.isoen_US
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectVýuka cizího jazykacs_CZ
dc.subjectvýuka anglického jazykacs_CZ
dc.subjectvýuka gramatikycs_CZ
dc.subjectgramatikacs_CZ
dc.subjectfiremní kurzycs_CZ
dc.subjectdospělí studentics_CZ
dc.subjectmetody výuky cizího jazykacs_CZ
dc.subjectučebnice obchodní angličtinycs_CZ
dc.subjectmetoda Engagecs_CZ
dc.subjectStudycs_CZ
dc.subjectActivatecs_CZ
dc.subjectsoukromá jazyková školacs_CZ
dc.subjectjazykové kurzycs_CZ
dc.subjectTeaching seconden_US
dc.subjectforeign languageen_US
dc.subjectELT - English language teachingen_US
dc.subjectteaching grammaren_US
dc.subjectgrammaren_US
dc.subjectin-company coursesen_US
dc.subjectadult learnersen_US
dc.subjectteaching methodsen_US
dc.subjectbusiness English coursebooksen_US
dc.subjectEngageen_US
dc.subjectStudyen_US
dc.subjectActivate methoden_US
dc.subjectprivate language schoolen_US
dc.subjectlanguage coursesen_US
dc.titleTeaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).en_US
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-16
dc.description.departmentDepartment of the English Language and ELT Methodologyen_US
dc.description.departmentÚstav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93538
dc.title.translatedVýuka gramatice ve specifických formách výuky (firemní kurzy - výuka dospělých).cs_CZ
dc.contributor.refereeGráf, Tomáš
dc.identifier.aleph001624658
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEnglish and American Studiesen_US
thesis.degree.disciplineAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programAnglistika - amerikanistikacs_CZ
thesis.degree.programEnglish and American Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEnglish and American Studiesen_US
uk.degree-program.csAnglistika - amerikanistikacs_CZ
uk.degree-program.enEnglish and American Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.cs_CZ
uk.abstract.enThe diploma thesis focuses on teaching grammar in the context of in-company language courses. What needs to be taken into consideration are both the psychological aspects of adult learners and the sociological characteristics of a typical course participant, their position of a client which is connected to high expectations of the service provided - language tuition. The role of the teacher in an in-company course is much less authoritative than in a traditional course and teachers become rather partners or coaches for the learners. The pedagogical research conducted among 172 Czech in-company learners with the help of an electronic questionnaire shows that the main aim of in-company students is to be able to communicate efficiently in real-life situations from their private and working lives. It is the role of the teacher, or the coursebook author, to choose which grammar structures are necessary to succeed in the respective situations. Therefore, the most suitable method for teaching grammar in the context of in-company courses is the Engage, Study, Activate method combined with the eclectic method.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktikycs_CZ
dc.identifier.lisID990016246580106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV