dc.contributor.advisor | Mothejzíková, Jarmila | |
dc.creator | Pohořálková, Pavla | |
dc.date.accessioned | 2017-05-15T22:41:09Z | |
dc.date.available | 2017-05-15T22:41:09Z | |
dc.date.issued | 2013 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/53677 | |
dc.description.abstract | Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The diploma thesis focuses on teaching grammar in the context of in-company language courses. What needs to be taken into consideration are both the psychological aspects of adult learners and the sociological characteristics of a typical course participant, their position of a client which is connected to high expectations of the service provided - language tuition. The role of the teacher in an in-company course is much less authoritative than in a traditional course and teachers become rather partners or coaches for the learners. The pedagogical research conducted among 172 Czech in-company learners with the help of an electronic questionnaire shows that the main aim of in-company students is to be able to communicate efficiently in real-life situations from their private and working lives. It is the role of the teacher, or the coursebook author, to choose which grammar structures are necessary to succeed in the respective situations. Therefore, the most suitable method for teaching grammar in the context of in-company courses is the Engage, Study, Activate method combined with the eclectic method. | en_US |
dc.language | English | cs_CZ |
dc.language.iso | en_US | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | Výuka cizího jazyka | cs_CZ |
dc.subject | výuka anglického jazyka | cs_CZ |
dc.subject | výuka gramatiky | cs_CZ |
dc.subject | gramatika | cs_CZ |
dc.subject | firemní kurzy | cs_CZ |
dc.subject | dospělí studenti | cs_CZ |
dc.subject | metody výuky cizího jazyka | cs_CZ |
dc.subject | učebnice obchodní angličtiny | cs_CZ |
dc.subject | metoda Engage | cs_CZ |
dc.subject | Study | cs_CZ |
dc.subject | Activate | cs_CZ |
dc.subject | soukromá jazyková škola | cs_CZ |
dc.subject | jazykové kurzy | cs_CZ |
dc.subject | Teaching second | en_US |
dc.subject | foreign language | en_US |
dc.subject | ELT - English language teaching | en_US |
dc.subject | teaching grammar | en_US |
dc.subject | grammar | en_US |
dc.subject | in-company courses | en_US |
dc.subject | adult learners | en_US |
dc.subject | teaching methods | en_US |
dc.subject | business English coursebooks | en_US |
dc.subject | Engage | en_US |
dc.subject | Study | en_US |
dc.subject | Activate method | en_US |
dc.subject | private language school | en_US |
dc.subject | language courses | en_US |
dc.title | Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners). | en_US |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2013 | |
dcterms.dateAccepted | 2013-09-16 | |
dc.description.department | Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
dc.description.department | Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 93538 | |
dc.title.translated | Výuka gramatice ve specifických formách výuky (firemní kurzy - výuka dospělých). | cs_CZ |
dc.contributor.referee | Gráf, Tomáš | |
dc.identifier.aleph | 001624658 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | navazující magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | English and American Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
thesis.degree.program | English and American Studies | en_US |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of the English Language and ELT Methodology | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | English and American Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Anglistika - amerikanistika | cs_CZ |
uk.degree-program.en | English and American Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Diplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The diploma thesis focuses on teaching grammar in the context of in-company language courses. What needs to be taken into consideration are both the psychological aspects of adult learners and the sociological characteristics of a typical course participant, their position of a client which is connected to high expectations of the service provided - language tuition. The role of the teacher in an in-company course is much less authoritative than in a traditional course and teachers become rather partners or coaches for the learners. The pedagogical research conducted among 172 Czech in-company learners with the help of an electronic questionnaire shows that the main aim of in-company students is to be able to communicate efficiently in real-life situations from their private and working lives. It is the role of the teacher, or the coursebook author, to choose which grammar structures are necessary to succeed in the respective situations. Therefore, the most suitable method for teaching grammar in the context of in-company courses is the Engage, Study, Activate method combined with the eclectic method. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav anglického jazyka a didaktiky | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990016246580106986 | |