Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd
Teaching Economics at Vocational School from Perspective of Social Sciences Didactics
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/171129Identifikátory
SIS: 212060
Kolekce
- Kvalifikační práce [20518]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Tichá, Milena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Učitelství společenských věd, filozofie a etiky pro střední školy a vyšší odborné školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra občanské výchovy a filosofie
Datum obhajoby
17. 1. 2022
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
ekonomie, výuka ekonomie, střední odborná škola, oborová didaktika společenských věd, ekonomika, didaktika ekonomiky, výpočet mzdy, rámcový vzdělávací program, školnívzdělávací program, metody výuky, formy výuky, didaktické zásady, prezenční výuka, distanční výuka, reflexe;Klíčová slova (anglicky)
econimics, teaching economics, vocational school level, social sciences didactics, didactics of economics, wage calculation, framework educational program,school educational program, teaching methods, forms of teaching, didactic principles, classroom teaching, online teaching, reflectionDiplomová práce na téma Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd se dělí do dvou částí. První část je teoretická, ve které autor podrobně definuje teoretické didaktické pojmy, které jsou následně použity ve druhé, praktické části diplomové práce. Tato část předkládá návrh didaktické jednotky, která se zabývá výukou výpočtu mzdy. Součástí je pracovní i metodický list, podrobná didaktická příprava i podrobná reflexe realizované didaktické jednotky v prezenční i distanční formě výuky. Díky opakovanému převedení této didaktické jednotky do praxe lze konstatovat, že navržená forma výuky je funkční a žáky dobře přijímaná. Přesahem nosného tématu jsou též osobnostně sociální dovednosti, matematické dovednosti i trénink kritického myšlení.
The diploma thesis on the topic "Teaching of Economics at a Secondary Vocational School from the Didactics of Social Sciences Perspective" is divided into two parts. The first part is a theoretical one, where the author defines the theoretical didactic concepts in detail, and they are then used in the second, practical part of the thesis. This part presents a proposal of a didactic unit, which deals with the teaching of wage calculation. It includes a worksheet and methodical sheet as well, the detailed didactic preparation and detailed reflection of the implemented didactic unit in the classroom and online teaching. Repeatedly practising this didactic unit, it can be noted that the proposed form of teaching is effective and accepted by students. Personal and social skills, mathematical skills and critical thinking training also go beyond the main topic.
Citace dokumentu
Metadata
Zobrazit celý záznamSouvisející záznamy
Zobrazují se záznamy příbuzné na základě názvu, autora a předmětu.
-
Motivace k učitelské profesi
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOZávůrková, Eva (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2018)Datum obhajoby: 25. 9. 2018Tato práce se zabývá motivací k učitelské profesi. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje problematiku učitelské profese a motivace k ní. Cílem empirické části je výzkumná analýza zaměřená na pohled respondentů ... -
Vývoj forem a metod výuky textilních řemeslných technik na Vyšší odborné škole textilních řemesel a Střední umělecké škole textilních řemesel.
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHanilcová, Kateřina (Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, 2025)Datum obhajoby: 20. 1. 2025In my diploma thesis I would like to deal with development of forms and methodology of textile craft techniques applied at Development of forms and methods of teaching textile craft techniques at the Higher Vocational ... -
Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ
Výsledek obhajoby: OBHÁJENOHarazimová, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Datum obhajoby: 19. 6. 2013Diplomová práce s názvem Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ se zabývá v ČR zatím relativně málo propracovaným tématem vyučovacích stylů. Pracuje s českými i zahraničními zdroji, na základě kterých tuto ...
