Teaching grammar in specific forms of education (in-company courses - adult learners).
Výuka gramatice ve specifických formách výuky (firemní kurzy - výuka dospělých).
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/53677Identifiers
Study Information System: 93538
Collections
- Kvalifikační práce [22841]
Author
Advisor
Referee
Gráf, Tomáš
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
English and American Studies
Department
Department of the English Language and ELT Methodology
Date of defense
16. 9. 2013
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
Výuka cizího jazyka, výuka anglického jazyka, výuka gramatiky, gramatika, firemní kurzy, dospělí studenti, metody výuky cizího jazyka, učebnice obchodní angličtiny, metoda Engage, Study, Activate, soukromá jazyková škola, jazykové kurzyKeywords (English)
Teaching second, foreign language, ELT - English language teaching, teaching grammar, grammar, in-company courses, adult learners, teaching methods, business English coursebooks, Engage, Study, Activate method, private language school, language coursesDiplomová práce se zabývá výukou gramatiky v kontextu firemních kurzů cizího jazyka. Při výuce ve firemních kurzech je potřeba zohlednit nejen psychologické aspekty dospělého studenta, ale také sociologické charakteristiky typických účastníků kurzu, jejich pozici klienta a s ní spojené vysoké nároky na poskytovanou službu - jazykovou výuku. Role učitele je ve firemním kurzu výrazně méně autoritativní než v tradičních formách výuky a lektor je pro účastníky kurzu spíše partnerem nebo koučem. Na základě pedagogického výzkumu provedeného za pomoci elektronického dotazníku mezi 172 českými firemními studenty vyplývá, že hlavním cílem firemních studentů je dobře zvládnout komunikaci v reálných situacích v rámci svého pracovního i osobního života. Je již na lektorovi či autorovi učebnice, aby vybral, které gramatické struktury jsou pro úspěšné zvládnutí konkrétní situace klíčové. Proto je v kontextu firemních kurzů pro výuku gramatiky nejvhodnější metoda Engage, Study, Activate v kombinaci s eklektickou metodou.
The diploma thesis focuses on teaching grammar in the context of in-company language courses. What needs to be taken into consideration are both the psychological aspects of adult learners and the sociological characteristics of a typical course participant, their position of a client which is connected to high expectations of the service provided - language tuition. The role of the teacher in an in-company course is much less authoritative than in a traditional course and teachers become rather partners or coaches for the learners. The pedagogical research conducted among 172 Czech in-company learners with the help of an electronic questionnaire shows that the main aim of in-company students is to be able to communicate efficiently in real-life situations from their private and working lives. It is the role of the teacher, or the coursebook author, to choose which grammar structures are necessary to succeed in the respective situations. Therefore, the most suitable method for teaching grammar in the context of in-company courses is the Engage, Study, Activate method combined with the eclectic method.
Citace dokumentu
Metadata
Show full item recordRelated items
Showing items related by title, author, creator and subject.
-
Motivace k učitelské profesi
Defence status: DEFENDEDZávůrková, Eva (Univerzita Karlova, Husitská teologická fakulta, 2018)Date of defense: 25. 9. 2018Tato práce se zabývá motivací k učitelské profesi. Je rozdělena na dvě části. Teoretická část shrnuje problematiku učitelské profese a motivace k ní. Cílem empirické části je výzkumná analýza zaměřená na pohled respondentů ... -
Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd
Defence status: DEFENDEDLinger, Jan (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2022)Date of defense: 17. 1. 2022Diplomová práce na téma Výuka ekonomie na střední odborné škole z perspektivy oborové didaktiky společenských věd se dělí do dvou částí. První část je teoretická, ve které autor podrobně definuje teoretické didaktické ... -
Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ
Defence status: DEFENDEDHarazimová, Kateřina (Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, 2013)Date of defense: 19. 6. 2013Diplomová práce s názvem Vyučovací styly učitelů anglického jazyka na ZŠ a SŠ se zabývá v ČR zatím relativně málo propracovaným tématem vyučovacích stylů. Pracuje s českými i zahraničními zdroji, na základě kterých tuto ...