Show simple item record

Preparatory Courses for Preschool Children from Socially and Culturally Disadvantaged Environment
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorMeisnerová, Irena
dc.date.accessioned2017-05-15T12:58:25Z
dc.date.available2017-05-15T12:58:25Z
dc.date.issued2013
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/51646
dc.description.abstractBakalářská práce se zabývá předškolním vzděláváním sociokulturně znevýhodněných dětí, převážně z romských rodin. Je rozdělena na teoretickou část a část praktickou. V teoretické části je popsán vývoj dítěte v předškolním věku, odlišnosti ve vývoji sociokulturně znevýhodněných dětí a důvody pro jejich zařazení do přípravných kurzů. Dále se práce zaměřuje na typy přípravných kurzů, zabývá se jejich organizací, vzdělávacím programem a používanými metodami. Praktická část, na základě případové studie popisuje, jaký efekt má konkrétní přípravná třída na vývoj vybraného_žáka.cs_CZ
dc.description.abstractThe bachelor thesis deals with the pre-school education of the children coming from a socially and culturally disadvantaged environment, mostly from the Roma families. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The development of pre-school children in general, the diversities of the development of socioally and culturally disadvantaged children and the reasons for their placement into preparatory courses are described in the theoretical part. Further down the work is aimed at the types of preparatory courses, their organisation, educational programmes and the methods used. The effect of various preparatory courses on individual pupils is described in the practical part.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.subjectpřípravné kurzy - sociokulturní prostředí - sociokulturní znevýhodnění - sociokulturně znevýhodněné dítěcs_CZ
dc.subjectdisadvantaged child - preparatory courses - social and cultural disadvantage - social and cultural enviromenten_US
dc.titlePřípravné kurzy pro předškolní děti ze sociokulturně znevýhodněného prostředícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2013
dcterms.dateAccepted2013-09-02
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId123987
dc.title.translatedPreparatory Courses for Preschool Children from Socially and Culturally Disadvantaged Environmenten_US
dc.contributor.refereeKomárková, Tereza
dc.identifier.aleph001625212
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineEducationen_US
thesis.degree.disciplinePedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
thesis.degree.programEducationen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enEducationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enEducationen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csBakalářská práce se zabývá předškolním vzděláváním sociokulturně znevýhodněných dětí, převážně z romských rodin. Je rozdělena na teoretickou část a část praktickou. V teoretické části je popsán vývoj dítěte v předškolním věku, odlišnosti ve vývoji sociokulturně znevýhodněných dětí a důvody pro jejich zařazení do přípravných kurzů. Dále se práce zaměřuje na typy přípravných kurzů, zabývá se jejich organizací, vzdělávacím programem a používanými metodami. Praktická část, na základě případové studie popisuje, jaký efekt má konkrétní přípravná třída na vývoj vybraného_žáka.cs_CZ
uk.abstract.enThe bachelor thesis deals with the pre-school education of the children coming from a socially and culturally disadvantaged environment, mostly from the Roma families. The thesis is divided into a theoretical and a practical part. The development of pre-school children in general, the diversities of the development of socioally and culturally disadvantaged children and the reasons for their placement into preparatory courses are described in the theoretical part. Further down the work is aimed at the types of preparatory courses, their organisation, educational programmes and the methods used. The effect of various preparatory courses on individual pupils is described in the practical part.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV