Obraz sociální sítě Facebook v českých tištěných médiích v letech 2007-2009
Image of social network Facebook in Czech printed media between 2007 and 2009
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/50937Identifikátory
SIS: 92883
Kolekce
- Kvalifikační práce [17632]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Fišerová, Sylvie
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
23. 1. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Klíčová slova (česky)
Mediální obraz, Facebook, sociální síť, historie sociálních sítí, kvantitativní analýza, kvalitativní analýza, zpravodajské hodnotyKlíčová slova (anglicky)
Media reflection, media coverage, Facebook, social network, social networking site, history o social networks, SNS, quantitative analysis, qualitative analysis, news valuesZáměrem práce je možnost nahlédnutí do problematiky mediální reflexe tématu, v tomto případě sociální sítě Facebook. Ve své teoretické části práce především strukturovaně předkládá informace o zpracovávaném tématu, jeho vzniku, vývoji, současném a možném budoucím využití, dále nabízí náhled do možností užití pro šíření "občanské žurnalistiky" a popisuje kontroverzní témata s tímto fenoménem spojená, především pak možnost zneužití "publikovaných" osobních dat uživatelů různými způsoby. Ve své praktické části práce předkládá reflexi tématu vybranými českými tištěnými médii. Za pomoci kvantitativní analýzy vybraných deníků a kvalitativní analýzy vybraných magazínů se práce snaží přinést mediální obraz sociální sítě Facebook ve vymezeném období.
A purpose of this thesis is to offer a view into media reflection of social network Facebook. In its "theoretical" part, the thesis offers structured sets of information about this phenomenon, such as its creation, history, current, and possible future uses. It also refers to usage of Facebook for broadcasting of "citizen journalism", as well as to possible threads of using this social site, mainly connected to privacy and personal data leaching. In its "practical" part, the thesis analysis selected daily newspaper and magazines, using both quantitative and qualitative methods, to offer media reflection of Facebook in the period specified.