Hra ve volném čase studentů gymnázií, učilišť a středních odborných škol
Game in leisure time of students of grammar schools, aprentice training schools and specialised high schools
diploma thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48581Identifiers
Study Information System: 96615
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Valenta, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
26. 9. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Keywords (Czech)
hra, mládež, střední škola, volný časKeywords (English)
game, youth, secondary school, leisure timeHra ve volném čase studentů gymnázií, učilišť a středních odborných škol. Cílem diplomové práce, "Hra ve volném čase gymnázií, učilišť a středních odborných škol", bylo vyhodnotit, jaký vliv má typ studované střední školy na volnočasové aktivity žáků, konkrétně pak na preferovaný typ volnočasových her. V rámci práce byl proveden empirický výzkum. Použita byla metoda dotazníku. Osloveno bylo 326 respondentů ve věku 15- 25 let. Obsah je členěn na dvě části- teoretickou a praktickou. Teoretická část se zabývá vymezením kategorie mládeže, seznamuje se strukturou středního školství u nás, dále co znamená pro mládež volný čas, jak ho tráví a definice "hry", její funkce a kategorizace. Praktická část seznamuje s výsledky výzkumu. Klíčová slova: hra, mládež, střední škola, volný čas.
Game in leisure time of students of grammar schools, aprentice training schools and specialised high schools. The aim of the diploma thesis, "Game in leisure time of students of grammar schools, aprentice training schools and specialised high schools.", was to assess the impact of type of secondary school to pupils leisure activities, in particular, the favour type of leisure games. Within the diploma thesis there was realized empirical research. It was used questionnaire method. 326 respondents (15-25 years) were interviewed. Content is divided into two parts- theoretical and practical. The theoretical part deals with defining category of youth, introduce with the structure of secondary education in this country, below what it means leisure time for youth, how they spend it and definition of "game", its function and categorization. The practical part presents the results of research. Key words: game, youth, secondary school, leisure time.