Aktivní dovolená v rakouských Alpách - marketingový projekt využití penzionu Appartements Auf Wind
Active holiday in the Austrian Alps - Marketing projekt of utilization pension Appartements Auf Wind
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48517Identifiers
Study Information System: 87202
Collections
- Kvalifikační práce [8844]
Author
Advisor
Referee
Voráček, Josef
Faculty / Institute
Faculty of Physical Education and Sport
Discipline
Sports Management
Department
Information is unavailable
Date of defense
10. 5. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuLanguage
Czech
Grade
Good
Keywords (Czech)
Cestovní ruch, aktivní dovolená, tvorba programů, marketingový mix, tvorba cenKeywords (English)
Tourism, active holidays, programming, marketing mix, pricing2 Název: Aktivní dovolená v rakouských Alpách - Marketingový projekt využití penzionu Appartemens Auf Wind Cíle: Tato práce navrhuje jednu z možností, jak se vyrovnat s kritickými měsíci v penzionu Appartements Auf Wind. Zabývá se tvorbou čtyř zájezdů aktivní dovolené v oblasti Stubai, kde se penzion nachází. Každý zájezd je koncipován tak, aby se využilo maximální kapacity penzionu a dokázal tak pokrýt veškeré měsíční náklady pronajímatele. Metody: Situační analýza, SWOT analýza. Výsledky: Provedena zevrubná analýza současné situace penzionu, rozebrány nedostatky současného stavu penzionu a navrženy čtyři tematické zájezdy pro zvýšení klientely penzionu a pokrytí nákladů penzionu. Klíčová slova: Cestovní ruch, tvorba programů, marketingový mix, tvorba cen.
3 Title: Active holiday in the Austrian Alps - Marketing project of utilization pension Appartemens Auf Wind Goals: This work suggests one of the possibilities, how to deal with critical months in pension Appartements Auf Wind. It includes the creation of four trips of active holiday in the Stubai, where the guest house is located. Each trip is designed to make use of the maximum capacity of the house and was able to cover all monthly costs of landlord. Methods: Situation analysis, SWOT analysis. Results: Performed a detailed analysis of the current situation of the pension, discussed the shortcomings of the current state pension and designed four thematic tours to increase clients' pension and pension cover. Keywords: Tourism, programming, marketing mix, pricing.