Produktová sémantika a její využití v designu interaktivních systémů
Product semantics and its benefit in interactive system's design
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/48007Identifikátory
SIS: 58116
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Ovesleová, Hana
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Studia nových médií
Katedra / ústav / klinika
Ústav informačních studií - studia nových médií
Datum obhajoby
21. 9. 2011
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Klíčová slova (česky)
Produktová sémantika, Uživatelské testování, User Centered DesignKlíčová slova (anglicky)
Product semantics, Usability testing, User Centered DesignCílem diplomové práce je ukázat vývoj produktové sémantiky a její možnosti při tvorbě interaktivních systémů. Práce se zaměřuje na charakteristiku vzniku produktové sémantiky a oblasti, ze kterých čerpá. Následně popisuje stávající metody uživatelského rozhraní optimalizované z pohledu produktové sémantiky. Analytickou část tvoří rozbor konkrétního rozhraní, jeho otestování s využitím poznatků produktové sémantiky a vyhodnocení. Závěr práce je věnován návrhu koncepce metodologie designu s využitím poznatků z produktové sémantiky.
The purpose of this thesis is to demonstrate the evolution of product semantics and its options in interactive system's design. This paper focuses on characteristics the emerge of product semantics and areas from which it derives. It also describes current methods of testing usability of interfaces that are optimalized by product semantics. Analyticcal part consists from interface analysis, testing using knowledge from product semantics and evaluation. Conclusion of this thesis is devoted to a concept proposal of design methodology using the knowledge from product semantics.