Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let
Measurement of movement creativity of pupils aged 10 - 12 years
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/46581Identifikátory
SIS: 88325
Kolekce
- Kvalifikační práce [8435]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Holá, Iveta
Fakulta / součást
Fakulta tělesné výchovy a sportu
Obor
Tělesná výchova a sport
Katedra / ústav / klinika
Gymnastika
Datum obhajoby
4. 5. 2012
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta tělesné výchovy a sportuJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
pohybová kreativita, gymnastika, pohybová aktivita, docilitaKlíčová slova (anglicky)
movement creativity, gymnastics, movement activity, docilityNázev práce: Měření pohybové tvořivosti u žáků ve věku deset až dvanáct let Cíl práce: Cílem práce je ověřit vliv mimoškolní pohybové aktivity na pohybovou tvořivost žáků ve věku 10 - 12 let. Prostřednictvím anketního dotazníku bude získána informace, kolik respondentů se věnuje pohybovým aktivitám a o jaké druhy aktivit se jedná. Pro potřeby práce budou osloveny základní školy v Praze a Mladé Boleslavi, šetření proběhne se žáky a žákyněmi 4. - 6. tříd. Učitelé tělesné výchovy se žáky vyplní s vybranou skupinou anonymní osobní dotazníky a poté bude proveden a vyhodnocen standardizovaný test docility Iowa- Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity. Metoda: Výsledky budou získány pomocí metod kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Bude použit nestandardizovaný dotazník, standardizovaný Iowa Brace test a nestandardizovaný test pohybové kreativity. Zpracování proběhne počítačovým programem Microsoft Excel. Výsledky: Zjištěné výsledky ukázaly, že ve zkoumaném vzorku souboru měli nejlepší hodnocení respondenti, kteří se věnovali gymnastickým sportům. V pořadí oblíbených pohybových aktivit zaujímají přední místa taneční aktivity a sportovní hry, naopak, malý zájem je o tradiční gymnastické sporty. Z posouzení výsledků šetření vyplývá doporučení zařazovat ve školní tělesné výchově ve větší...
Title: Measurement of movement creativity of pupils aged 10 - 12 years Objectives: The aim of the work was to verify the impact of extra-curricular movement activities on movement creativity of the pupils 10 - 12 old. By means of survey questionnaire we will acquire the information how many responders pursue movement activities and what kind of these activities. For the purpose of this work the basic schools in Prague and Mladá Boleslav will be addressed, research will be done with the pupils of 4th - 6th class. P.E. teachers with the pupils will fill in anonymous personal questionnaires with the chosen group and consequently a standardized Iowa-Brace test of docility and non-standardized test of movement creativity will be done with them. Method: The results will be acquired by the methods of qualitative and quantitative research. Non- standardized questionnaire, standardized Iowa-Brace test and non-standardized test of movement creativity will be used. The results will be worked out by Microsoft Excel computer program. Results: The found out results proved that the responders who go in for gymnastic sports achieved the best assessments in the tested group. In the order of popularity the dancing activities and games take the leading positions, on the contrary we found a little interest in...