dc.contributor.advisor | Kolmanová, Simona | |
dc.creator | Hodinářová, Marie | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T20:35:42Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T20:35:42Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/46224 | |
dc.description.abstract | Tato práce pojednává o jednom z prvních nově založených a dodnes úspěšně fungujících souborů po revoluci roku 1989 na maďarském území, o Divadle Bárka. Přináší informace řazené částečně v rejstříkové formě. V prvních kapitolách se věnuji především technickým, ekonomickým a chronologickým faktorům souvisejícím s tímto souborem i budovou, v druhé části pak konkrétním inscenacím: Nehéz, Mulatság, Széntivánéji álom, festivalovým aktivitám a dalším činnostem, dále jménům s činností spojeným. Vycházím z faktu, že maďarské divadlo obecně není příliš známé a diskutované mimo své území, za prvé kvůli jazykové bariéře, za druhé pak proto, že pozice divadla v Maďarsku samém nebyla v historickém vývoji tak silná, jako bychom si představovali na základě vnímání v kontextu naší národní historie. | cs_CZ |
dc.description.abstract | This thesis brings together facts about one of the first theatre ensembles, which was established after the revolution in 1989 on the Hungarian territory, about The Bárka Theatre. This theatre company still successfully operates today. Some of facts I have collected in form of register. First part of my dissertation talks about the economical, historical a practical facts in the progress of The Bárka Theatre. In the second part I divulge more about some of their performances ,(Nehéz - Hard, Mulatság - Fun, Széntivánéji álom - Midsummer Night's Dream), and about some names, associated with the projects of this group. I have chosen this topic because the Hungarian cultural scene is very interesting and has a rich history but, due to languague barrier, can be very difficult for foreigners to appreciate and understand. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.subject | multikulturní prostor | cs_CZ |
dc.subject | János Csányi | cs_CZ |
dc.subject | László Bérczés | cs_CZ |
dc.subject | Divadlo Bárka Budapešť | cs_CZ |
dc.subject | současná divadelní scéna | cs_CZ |
dc.subject | multicultural space | en_US |
dc.subject | János Csányi | en_US |
dc.subject | László Bérczés | en_US |
dc.subject | The Bárka theatre in Budapest | en_US |
dc.subject | contemporary scene | en_US |
dc.title | Současná maďarská divadelní scéna - A Bárka Színház | cs_CZ |
dc.type | diplomová práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-06-07 | |
dc.description.department | Department of Central European Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra středoevropských studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Arts | en_US |
dc.description.faculty | Filozofická fakulta | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 120582 | |
dc.title.translated | Contemporary Hungarian theatre scene - A Bárka Színház | en_US |
dc.contributor.referee | Martinec, Václav | |
dc.identifier.aleph | 001500754 | |
thesis.degree.name | Mgr. | |
thesis.degree.level | magisterské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Theatre Studies - Hungarian Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Divadelní věda - Maďarština | cs_CZ |
thesis.degree.program | Humanities | en_US |
thesis.degree.program | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | diplomová práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Filozofická fakulta::Katedra středoevropských studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Arts::Department of Central European Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Filozofická fakulta | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Arts | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FF | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Divadelní věda - Maďarština | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Theatre Studies - Hungarian Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Humanitní studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Humanities | en_US |
thesis.grade.cs | Výborně | cs_CZ |
thesis.grade.en | Excellent | en_US |
uk.abstract.cs | Tato práce pojednává o jednom z prvních nově založených a dodnes úspěšně fungujících souborů po revoluci roku 1989 na maďarském území, o Divadle Bárka. Přináší informace řazené částečně v rejstříkové formě. V prvních kapitolách se věnuji především technickým, ekonomickým a chronologickým faktorům souvisejícím s tímto souborem i budovou, v druhé části pak konkrétním inscenacím: Nehéz, Mulatság, Széntivánéji álom, festivalovým aktivitám a dalším činnostem, dále jménům s činností spojeným. Vycházím z faktu, že maďarské divadlo obecně není příliš známé a diskutované mimo své území, za prvé kvůli jazykové bariéře, za druhé pak proto, že pozice divadla v Maďarsku samém nebyla v historickém vývoji tak silná, jako bychom si představovali na základě vnímání v kontextu naší národní historie. | cs_CZ |
uk.abstract.en | This thesis brings together facts about one of the first theatre ensembles, which was established after the revolution in 1989 on the Hungarian territory, about The Bárka Theatre. This theatre company still successfully operates today. Some of facts I have collected in form of register. First part of my dissertation talks about the economical, historical a practical facts in the progress of The Bárka Theatre. In the second part I divulge more about some of their performances ,(Nehéz - Hard, Mulatság - Fun, Széntivánéji álom - Midsummer Night's Dream), and about some names, associated with the projects of this group. I have chosen this topic because the Hungarian cultural scene is very interesting and has a rich history but, due to languague barrier, can be very difficult for foreigners to appreciate and understand. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra středoevropských studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015007540106986 | |