Zobrazit minimální záznam

Art Symposia in the 1960s
dc.contributor.advisorWittlich, Petr
dc.creatorFišer, Marcel
dc.date.accessioned2020-11-26T17:56:11Z
dc.date.available2020-11-26T17:56:11Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/45548
dc.description.abstractThe Dissertation Abstract The dissertation deals with the tradition of holding art symposia (with a special focus on sculpture symposia) since their origins until the beginning of the 1970s. Both of them coming from German-speaking regions, so far only two works have been dedicated to the topic. However, they both focus on sculpture symposia and totally neglect other disciplines. The fact that they - for perfectly understandable reasons - mostly deal with art from Eastern Europe and overseas is their second weakness. Thus East-European art symposia are commented on scarcely and without knowledge of the local context. The text of the dissertation is therefore for the fist time fully based on an extensive research of the wide spectrum of symposia with respect to their geographical and disciplinary aspects. Thanks to their heavy influence, sculpture symposia, nevertheless, tend to occupy most space. The text places symposia into the context of general development in visual arts and sculpture after World War 2, especially with respect to some on-going contemporary trends, such as the phenomenon of open-air exhibitions, foundation of sculpture parks, development of public art, emerging of abstract art or welded metal sculptures of the later period. The major part of the text includes data about all art symposia...en_US
dc.description.abstractdizertační práce Práce se zabývá dějinami výtvarných, zejména sochařských sympozií od jejich počátků do začátku 70. let. Tématem se dosud zabývaly pouze dvě syntetické práce, obě v německojazyčném prostředí, které se však věnují pouze sochařským sympoziím a zcela pomíjí ta v ostatních disciplinách. Druhou jejich slabinou je fakt, že se z pochopitelných důvodů zaměřily především na sympozia v západní Evropě, respektive v zámoří, kdežto východoevropská sympozia mapují jen útržkovitě a bez znalosti kontextu. Tato práce se tedy poprvé opírá o důkladný průzkum celého širokého spektra sympozií ve smyslu geografickém i disciplinárním. Důraz je však kladen na sympozia sochařská, kde zanechala nejvýraznější stopu. Práce zasazuje sympozia do obecného vývoje umění a sochařství po druhé světové válce, zejména vzhledem k několika aktuálním dobovým trendům jako je např. fenomén výstav pod širým nebem, budování sochařských parků, rozvoj umění ve veřejném prostoru, nástup abstrakce nebo o něco později svařované kovové plastiky. Základem práce je shromáždění poznatků o všech sympoziích, která probíhala. Přestože někde jsou informace útržkovité, podařilo se značně rozšířit dosavadní soupisy. Zároveň práce popisuje principy jednotlivých sympozií, které se lišily podle zemí a jejich charakteru, a pokouší se mezi nimi...cs_CZ
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleVýtvarná symposia v šedesátých letechcs_CZ
dc.typedizertační prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-04-26
dc.description.departmentInstitute of Art Historyen_US
dc.description.departmentÚstav pro dějiny uměnícs_CZ
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.identifier.repId103009
dc.title.translatedArt Symposia in the 1960sen_US
dc.contributor.refereeKlimešová, Marie
dc.contributor.refereeŠetlík, Jiří
dc.identifier.aleph001461179
thesis.degree.namePh.D.
thesis.degree.leveldoktorskécs_CZ
thesis.degree.disciplineDějiny výtvarného uměnícs_CZ
thesis.degree.disciplineHistory and Visual Artsen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Arts and Cultureen_US
uk.thesis.typedizertační prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Art Historyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csDějiny výtvarného uměnícs_CZ
uk.degree-discipline.enHistory and Visual Artsen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Arts and Cultureen_US
thesis.grade.csProspěl/acs_CZ
thesis.grade.enPassen_US
uk.abstract.csdizertační práce Práce se zabývá dějinami výtvarných, zejména sochařských sympozií od jejich počátků do začátku 70. let. Tématem se dosud zabývaly pouze dvě syntetické práce, obě v německojazyčném prostředí, které se však věnují pouze sochařským sympoziím a zcela pomíjí ta v ostatních disciplinách. Druhou jejich slabinou je fakt, že se z pochopitelných důvodů zaměřily především na sympozia v západní Evropě, respektive v zámoří, kdežto východoevropská sympozia mapují jen útržkovitě a bez znalosti kontextu. Tato práce se tedy poprvé opírá o důkladný průzkum celého širokého spektra sympozií ve smyslu geografickém i disciplinárním. Důraz je však kladen na sympozia sochařská, kde zanechala nejvýraznější stopu. Práce zasazuje sympozia do obecného vývoje umění a sochařství po druhé světové válce, zejména vzhledem k několika aktuálním dobovým trendům jako je např. fenomén výstav pod širým nebem, budování sochařských parků, rozvoj umění ve veřejném prostoru, nástup abstrakce nebo o něco později svařované kovové plastiky. Základem práce je shromáždění poznatků o všech sympoziích, která probíhala. Přestože někde jsou informace útržkovité, podařilo se značně rozšířit dosavadní soupisy. Zároveň práce popisuje principy jednotlivých sympozií, které se lišily podle zemí a jejich charakteru, a pokouší se mezi nimi...cs_CZ
uk.abstract.enThe Dissertation Abstract The dissertation deals with the tradition of holding art symposia (with a special focus on sculpture symposia) since their origins until the beginning of the 1970s. Both of them coming from German-speaking regions, so far only two works have been dedicated to the topic. However, they both focus on sculpture symposia and totally neglect other disciplines. The fact that they - for perfectly understandable reasons - mostly deal with art from Eastern Europe and overseas is their second weakness. Thus East-European art symposia are commented on scarcely and without knowledge of the local context. The text of the dissertation is therefore for the fist time fully based on an extensive research of the wide spectrum of symposia with respect to their geographical and disciplinary aspects. Thanks to their heavy influence, sculpture symposia, nevertheless, tend to occupy most space. The text places symposia into the context of general development in visual arts and sculpture after World War 2, especially with respect to some on-going contemporary trends, such as the phenomenon of open-air exhibitions, foundation of sculpture parks, development of public art, emerging of abstract art or welded metal sculptures of the later period. The major part of the text includes data about all art symposia...en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav pro dějiny uměnícs_CZ
thesis.grade.codeP
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990014611790106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV