Zobrazit minimální záznam

The use of media in leisure time of children from 9 to 15 years old
dc.contributor.advisorWolák, Radim
dc.creatorBřicháčková, Petra
dc.date.accessioned2017-05-07T13:47:01Z
dc.date.available2017-05-07T13:47:01Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/44578
dc.description.abstractBakalářská práce pojednává o možnostech využívání médií, především tisku (časopisů a novin), rozhlasu, televize a internetu- ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let. Cílem práce je poukázat na vhodné způsoby využívání médií, na pozitivní a negativní vlivy některých médií (televize, internetu) a na způsoby řešení nadměrného používání těchto médií. V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů - věková skupina dětí od 9 do 15 let, média, volný čas. Druhá kapitola pojednává o možnostech, způsobech a problémech využívání volného času dětmi. Ve třetí kapitole se zaměřuji na vztah mezi médii a dětmi. Upozorňuji na nežádoucí účinky médií na děti. Dále se věnuji jednotlivým typům médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Rozebírám jejich vztah k dětem, způsoby jejich používání dětmi, možnosti, jenž dětem nabízejí. Také poukazuji na negativní vlivy některých médií na děti (televize, internet). Pokouším se nastínit vhodná preventivní řešení nadměrného a nevhodného používání těchto médií. Součástí práce je také krátký výzkum zabývající se problematikou vztahu dětí a médií.cs_CZ
dc.description.abstractThe thesis discusses the possibilities of using mass media, especially print (magazines and newspapers), radio, television and the internet- in leisure time of children ages 9 to 15 years. The aim of this thesis is to highlight the appropriate ways to use the media, positive and negative effects of some media (television, the internet) and ways to solve exccesive use of these media. The first chapter is focused on definition of basic terms- children ages 9 to 15 years, media, leisure time. The second chapter discusses the possibilities, ways and problems of usage of leisure time by children. The third chapter focused on the relationship between media and children. I point out the adverse effects of media on children. Then I deal with the various type of media (print, radio, television, the internet). I analyze their relationship to children, the ways of their usage by children and options that they offer to children. I also highlight the negative effects of some media on children (television,the internet). I try to outline appropriate preventive solutions excessive and inappropriate usage of these media. The thesis also includes a short research dealing with the relationship between children and the media.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectVolný čascs_CZ
dc.subjectmédiacs_CZ
dc.subjectpočítačcs_CZ
dc.subjectinternetcs_CZ
dc.subjecttelevizecs_CZ
dc.subjecttiskcs_CZ
dc.subjectrádiocs_CZ
dc.subjectmediální výchovacs_CZ
dc.subjectLeisure timeen_US
dc.subjectmediaen_US
dc.subjectcomputeren_US
dc.subjectinterneten_US
dc.subjecttelevisionen_US
dc.subjectprinten_US
dc.subjectradioen_US
dc.subjectmedial educationen_US
dc.titleUplatnění médií ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 letcs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-06
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId126661
dc.title.translatedThe use of media in leisure time of children from 9 to 15 years olden_US
dc.contributor.refereeFišerová, Sylvie
dc.identifier.aleph001557769
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csBakalářská práce pojednává o možnostech využívání médií, především tisku (časopisů a novin), rozhlasu, televize a internetu- ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let. Cílem práce je poukázat na vhodné způsoby využívání médií, na pozitivní a negativní vlivy některých médií (televize, internetu) a na způsoby řešení nadměrného používání těchto médií. V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů - věková skupina dětí od 9 do 15 let, média, volný čas. Druhá kapitola pojednává o možnostech, způsobech a problémech využívání volného času dětmi. Ve třetí kapitole se zaměřuji na vztah mezi médii a dětmi. Upozorňuji na nežádoucí účinky médií na děti. Dále se věnuji jednotlivým typům médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Rozebírám jejich vztah k dětem, způsoby jejich používání dětmi, možnosti, jenž dětem nabízejí. Také poukazuji na negativní vlivy některých médií na děti (televize, internet). Pokouším se nastínit vhodná preventivní řešení nadměrného a nevhodného používání těchto médií. Součástí práce je také krátký výzkum zabývající se problematikou vztahu dětí a médií.cs_CZ
uk.abstract.enThe thesis discusses the possibilities of using mass media, especially print (magazines and newspapers), radio, television and the internet- in leisure time of children ages 9 to 15 years. The aim of this thesis is to highlight the appropriate ways to use the media, positive and negative effects of some media (television, the internet) and ways to solve exccesive use of these media. The first chapter is focused on definition of basic terms- children ages 9 to 15 years, media, leisure time. The second chapter discusses the possibilities, ways and problems of usage of leisure time by children. The third chapter focused on the relationship between media and children. I point out the adverse effects of media on children. Then I deal with the various type of media (print, radio, television, the internet). I analyze their relationship to children, the ways of their usage by children and options that they offer to children. I also highlight the negative effects of some media on children (television,the internet). I try to outline appropriate preventive solutions excessive and inappropriate usage of these media. The thesis also includes a short research dealing with the relationship between children and the media.en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990015577690106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV