dc.contributor.advisor | Wolák, Radim | |
dc.creator | Břicháčková, Petra | |
dc.date.accessioned | 2017-05-07T13:47:01Z | |
dc.date.available | 2017-05-07T13:47:01Z | |
dc.date.issued | 2012 | |
dc.identifier.uri | http://hdl.handle.net/20.500.11956/44578 | |
dc.description.abstract | Bakalářská práce pojednává o možnostech využívání médií, především tisku (časopisů a novin), rozhlasu, televize a internetu- ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let. Cílem práce je poukázat na vhodné způsoby využívání médií, na pozitivní a negativní vlivy některých médií (televize, internetu) a na způsoby řešení nadměrného používání těchto médií. V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů - věková skupina dětí od 9 do 15 let, média, volný čas. Druhá kapitola pojednává o možnostech, způsobech a problémech využívání volného času dětmi. Ve třetí kapitole se zaměřuji na vztah mezi médii a dětmi. Upozorňuji na nežádoucí účinky médií na děti. Dále se věnuji jednotlivým typům médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Rozebírám jejich vztah k dětem, způsoby jejich používání dětmi, možnosti, jenž dětem nabízejí. Také poukazuji na negativní vlivy některých médií na děti (televize, internet). Pokouším se nastínit vhodná preventivní řešení nadměrného a nevhodného používání těchto médií. Součástí práce je také krátký výzkum zabývající se problematikou vztahu dětí a médií. | cs_CZ |
dc.description.abstract | The thesis discusses the possibilities of using mass media, especially print (magazines and newspapers), radio, television and the internet- in leisure time of children ages 9 to 15 years. The aim of this thesis is to highlight the appropriate ways to use the media, positive and negative effects of some media (television, the internet) and ways to solve exccesive use of these media. The first chapter is focused on definition of basic terms- children ages 9 to 15 years, media, leisure time. The second chapter discusses the possibilities, ways and problems of usage of leisure time by children. The third chapter focused on the relationship between media and children. I point out the adverse effects of media on children. Then I deal with the various type of media (print, radio, television, the internet). I analyze their relationship to children, the ways of their usage by children and options that they offer to children. I also highlight the negative effects of some media on children (television,the internet). I try to outline appropriate preventive solutions excessive and inappropriate usage of these media. The thesis also includes a short research dealing with the relationship between children and the media. | en_US |
dc.language | Čeština | cs_CZ |
dc.language.iso | cs_CZ | |
dc.publisher | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.subject | Volný čas | cs_CZ |
dc.subject | média | cs_CZ |
dc.subject | počítač | cs_CZ |
dc.subject | internet | cs_CZ |
dc.subject | televize | cs_CZ |
dc.subject | tisk | cs_CZ |
dc.subject | rádio | cs_CZ |
dc.subject | mediální výchova | cs_CZ |
dc.subject | Leisure time | en_US |
dc.subject | media | en_US |
dc.subject | computer | en_US |
dc.subject | internet | en_US |
dc.subject | television | en_US |
dc.subject | print | en_US |
dc.subject | radio | en_US |
dc.subject | medial education | en_US |
dc.title | Uplatnění médií ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let | cs_CZ |
dc.type | bakalářská práce | cs_CZ |
dcterms.created | 2012 | |
dcterms.dateAccepted | 2012-09-06 | |
dc.description.department | Department of Media Studies | en_US |
dc.description.department | Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.description.faculty | Faculty of Social Sciences | en_US |
dc.description.faculty | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
dc.identifier.repId | 126661 | |
dc.title.translated | The use of media in leisure time of children from 9 to 15 years old | en_US |
dc.contributor.referee | Fišerová, Sylvie | |
dc.identifier.aleph | 001557769 | |
thesis.degree.name | Bc. | |
thesis.degree.level | bakalářské | cs_CZ |
thesis.degree.discipline | Media Studies | en_US |
thesis.degree.discipline | Mediální studia | cs_CZ |
thesis.degree.program | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.degree.program | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.thesis.type | bakalářská práce | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-cs | Fakulta sociálních věd::Katedra mediálních studií | cs_CZ |
uk.taxonomy.organization-en | Faculty of Social Sciences::Department of Media Studies | en_US |
uk.faculty-name.cs | Fakulta sociálních věd | cs_CZ |
uk.faculty-name.en | Faculty of Social Sciences | en_US |
uk.faculty-abbr.cs | FSV | cs_CZ |
uk.degree-discipline.cs | Mediální studia | cs_CZ |
uk.degree-discipline.en | Media Studies | en_US |
uk.degree-program.cs | Mediální a komunikační studia | cs_CZ |
uk.degree-program.en | Media and Communications Studies | en_US |
thesis.grade.cs | Velmi dobře | cs_CZ |
thesis.grade.en | Very good | en_US |
uk.abstract.cs | Bakalářská práce pojednává o možnostech využívání médií, především tisku (časopisů a novin), rozhlasu, televize a internetu- ve volném čase dětí ve věku od 9 do 15 let. Cílem práce je poukázat na vhodné způsoby využívání médií, na pozitivní a negativní vlivy některých médií (televize, internetu) a na způsoby řešení nadměrného používání těchto médií. V první kapitole se věnuji vymezení základních pojmů - věková skupina dětí od 9 do 15 let, média, volný čas. Druhá kapitola pojednává o možnostech, způsobech a problémech využívání volného času dětmi. Ve třetí kapitole se zaměřuji na vztah mezi médii a dětmi. Upozorňuji na nežádoucí účinky médií na děti. Dále se věnuji jednotlivým typům médií (tisk, rozhlas, televize, internet). Rozebírám jejich vztah k dětem, způsoby jejich používání dětmi, možnosti, jenž dětem nabízejí. Také poukazuji na negativní vlivy některých médií na děti (televize, internet). Pokouším se nastínit vhodná preventivní řešení nadměrného a nevhodného používání těchto médií. Součástí práce je také krátký výzkum zabývající se problematikou vztahu dětí a médií. | cs_CZ |
uk.abstract.en | The thesis discusses the possibilities of using mass media, especially print (magazines and newspapers), radio, television and the internet- in leisure time of children ages 9 to 15 years. The aim of this thesis is to highlight the appropriate ways to use the media, positive and negative effects of some media (television, the internet) and ways to solve exccesive use of these media. The first chapter is focused on definition of basic terms- children ages 9 to 15 years, media, leisure time. The second chapter discusses the possibilities, ways and problems of usage of leisure time by children. The third chapter focused on the relationship between media and children. I point out the adverse effects of media on children. Then I deal with the various type of media (print, radio, television, the internet). I analyze their relationship to children, the ways of their usage by children and options that they offer to children. I also highlight the negative effects of some media on children (television,the internet). I try to outline appropriate preventive solutions excessive and inappropriate usage of these media. The thesis also includes a short research dealing with the relationship between children and the media. | en_US |
uk.file-availability | V | |
uk.publication.place | Praha | cs_CZ |
uk.grantor | Univerzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studií | cs_CZ |
dc.identifier.lisID | 990015577690106986 | |