Zvyšování informační gramotnosti v podmínkách Evropské unie: vybrané iniciativy
Information literacy improvement under European Union conditions: selected initiatives
bachelor thesis (DEFENDED)

View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/4389Identifiers
Study Information System: 26646
Collections
- Kvalifikační práce [23974]
Author
Advisor
Referee
Dombrovská, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Information Studies and Librarianship
Department
Institute of Information Studies and Librarianship
Date of defense
15. 5. 2006
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Cílem bakalářské práce Je zmapovat situaci v oblasti informačního vzdělávání v Evropské unii. První kapitola popisuje/Y význam vzdělávání ve vztahu k zaměstnanosti, jakožto součásti evropské soEiální politiky. Důraz je kladen na důležitost informační výchovy v současné informační společnosti založené na využívání informačních a komunikačních technologií. Kapitola též popisuje Lisabonskou strategii a další důležité dokumenty zabývající se evropskou vzdělávací politikou. Součástí kapitoly je těž stručná komparace se situací v USA a Austrálii. Ve druhé kapitole jsou popsány programy Evropské ume podporující mobilitu studentů, učitelů a výzkumných pracovm1ců po Evropě, vybrané projekty zaměřené na rozvoj informační gramotnosti a možnosti využívání strukturálních fondů při vytváření těchto projektů. Třetí kapitola popisuje situaci v oblasti informačního vzdělávání ve Velké Británii. Poslední část práce se týká budoucího možného vývoje v oblasti rozvoje informační gramotnosti v České republice.