Show simple item record

University education as a requisite demand for specialized qualification of teachers in numery schools caused by changes is preschool education
dc.contributor.advisorVoda, Jan
dc.creatorHamáková, Ludmila
dc.date.accessioned2017-05-07T03:08:52Z
dc.date.available2017-05-07T03:08:52Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/41746
dc.description.abstractNÁZEV: "Vysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávání." AUTOR: Bc. Ludmila Hamáková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph. D. ABSTRAKT: Diplomová práce rozebírá profesní nároky kladené dnešní společností na učitelky mateřských škol. V teoretické části se zabývá přípravným vzděláváním učitelek mateřských škol, analýzou pedagogických kompetencí s následným legislativním zakotvením této problematiky v právních a pedagogických dokumentech. Jsou specifikovány pojmy kompetence a přípravné vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na získání odborných dat dvou skupin oslovených studentek (dvou středoškolaček a tří vysokoškolaček) k porovnání úrovně přípravného vzdělávání. Výzkumná část vyúsťuje zjištěním vyšší úrovně přípravného vzdělávání na vysokých školách v teoretické oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA: Přípravné vzdělávání, kvalifikace, kompetencecs_CZ
dc.description.abstractTITLE: "The university education as a necessary precondition for professional qualifications of kindergarten teachers in changing conditions /requirements for pre-school education." AUTHOR: Bc. Ludmila Hamáková DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: Jan Voda, Ph. D. ABSTRACT The thesis deals with professional demands made on kindergarten teachers by our present society. In its theoretical part, the education preparing kindergarten teachers and pedagogical competences are analysed, which is set into the legislative framework to show the problem area within fundamental legal and pedagogical documents, along with specification of competences and preparatory education, the key concepts. The practical part is focused on gathering profession-related data from two groups of students (two secondary school graduates, three university graduates) to compare the level of their preparatory education. The research part provides conclusions reflecting the higher level of the theoretical education at universities. KEY WORDS: Preparatory education, qualifications, competencesen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Pedagogická fakultacs_CZ
dc.subjectPřípravné vzdělávánícs_CZ
dc.subjectkvalifikacecs_CZ
dc.subjectkompetencecs_CZ
dc.subjectPreparatory educationen_US
dc.subjectqualificationsen_US
dc.subjectcompetencesen_US
dc.titleVysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávánícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-13
dc.description.departmentCentrum školského managementucs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Educationen_US
dc.description.facultyPedagogická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId114495
dc.title.translatedUniversity education as a requisite demand for specialized qualification of teachers in numery schools caused by changes is preschool educationen_US
dc.contributor.refereeTrojanová, Irena
dc.identifier.aleph001503388
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineManagement of Educationen_US
thesis.degree.disciplineManagement vzdělávánícs_CZ
thesis.degree.programSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.degree.programSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csPedagogická fakulta::Centrum školského managementucs_CZ
uk.faculty-name.csPedagogická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Educationen_US
uk.faculty-abbr.csPedFcs_CZ
uk.degree-discipline.csManagement vzdělávánícs_CZ
uk.degree-discipline.enManagement of Educationen_US
uk.degree-program.csSpecializace v pedagogicecs_CZ
uk.degree-program.enSpecializations in Pedagogyen_US
thesis.grade.csDobřecs_CZ
thesis.grade.enGooden_US
uk.abstract.csNÁZEV: "Vysokoškolské vzdělání jako nutný předpoklad odborné kvalifikace učitelek mateřských škol v měnících se podmínkách/požadavcích na předškolní vzdělávání." AUTOR: Bc. Ludmila Hamáková KATEDRA: Centrum školského managementu VEDOUCÍ PRÁCE: PhDr. Jan Voda, Ph. D. ABSTRAKT: Diplomová práce rozebírá profesní nároky kladené dnešní společností na učitelky mateřských škol. V teoretické části se zabývá přípravným vzděláváním učitelek mateřských škol, analýzou pedagogických kompetencí s následným legislativním zakotvením této problematiky v právních a pedagogických dokumentech. Jsou specifikovány pojmy kompetence a přípravné vzdělávání. Praktická část práce je zaměřena na získání odborných dat dvou skupin oslovených studentek (dvou středoškolaček a tří vysokoškolaček) k porovnání úrovně přípravného vzdělávání. Výzkumná část vyúsťuje zjištěním vyšší úrovně přípravného vzdělávání na vysokých školách v teoretické oblasti. KLÍČOVÁ SLOVA: Přípravné vzdělávání, kvalifikace, kompetencecs_CZ
uk.abstract.enTITLE: "The university education as a necessary precondition for professional qualifications of kindergarten teachers in changing conditions /requirements for pre-school education." AUTHOR: Bc. Ludmila Hamáková DEPARTMENT: School Management Centre SUPERVISOR: Jan Voda, Ph. D. ABSTRACT The thesis deals with professional demands made on kindergarten teachers by our present society. In its theoretical part, the education preparing kindergarten teachers and pedagogical competences are analysed, which is set into the legislative framework to show the problem area within fundamental legal and pedagogical documents, along with specification of competences and preparatory education, the key concepts. The practical part is focused on gathering profession-related data from two groups of students (two secondary school graduates, three university graduates) to compare the level of their preparatory education. The research part provides conclusions reflecting the higher level of the theoretical education at universities. KEY WORDS: Preparatory education, qualifications, competencesen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Pedagogická fakulta, Centrum školského managementucs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV