Realistic hair rendering in Autodesk Maya
Realistic hair rendering in Autodesk Maya
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/40844Identifiers
Study Information System: 123565
Collections
- Kvalifikační práce [10928]
Author
Advisor
Referee
Vorba, Jiří
Faculty / Institute
Faculty of Mathematics and Physics
Discipline
Software Systems
Department
Department of Software and Computer Science Education
Date of defense
3. 9. 2012
Publisher
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaLanguage
English
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
počítačová grafika, 3D, vlasy, real-time vykreslováníKeywords (English)
computer graphic, 3D, hair, real-time renderingTato diplomová práce popisuje real-time zobrazovaní vlasů v 3D modelovacím programu Autodesk Maya. Zobrazovací modul je součást projektu Stubble - zasuvného modulu do programu Maya, který slouží k modelovaní vlasů. Prezentovaný algoritmus poskytuje vysoce kvalitní interaktivní náhled, pomocí kterého je možné modelovat vlasy bez nutnosti zdlouhavého vytváření náhledu v externím programu. Cílem je vytvořit takový náhled, který se bude co nejvíce podobat obrázkům, které produkuje 3Delight - zasuvný modul pro program Maya, který implementuje standardy zobrazovacího rozhraní RenderMan.
This thesis describes a real-time hair rendering in 3D animation and modeling software Autodesk Maya. The renderer is part of the Stubble project a - Maya plug-in for hair modeling. The presented renderer provides a high-quality interactive preview that allows fast hair modeling without the need for rendering in slow off-line renderers. The goal of this work is to create a renderer that can generate images in real-time that are as close as possible to the output of the 3Delight renderer - a plug-in for Maya that is based on RenderMan standards.