Zobrazit minimální záznam

A fusion of jazz and contemporary composition in Czech music in 2nd half of 20th century
dc.contributor.advisorHavelková, Tereza
dc.creatorHampl, Tomáš
dc.date.accessioned2017-05-06T21:53:32Z
dc.date.available2017-05-06T21:53:32Z
dc.date.issued2012
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/40791
dc.description.abstractPráce se zabývá problematikou průniků jazzu a soudobé kompozice v československé hudbě 70. let 20. století. Pojednává problematiku nejednoznačnosti v náhledu československé hudební literatury 60. až 80. let na Schullerův koncept Třetího proudu. Z tohoto důvodu práce zmiňuje také výsledky bádání Roberta Lorana Browna a na něj navazujícího Davida Joynera, jako zástupce současného kritického pohledu americké hudebně vědné literatury. Na základě podrobné analýzy skladby Sonatina Drammatica Alexeje Frieda se snažím ukázat na neamerické chápání syntézy jazzu a evropské hudební praxe. V konfrontaci s Joynerovým kritickým pohledem na snahu o tvorbu v duchu teorie Třetího proudu nastoluji otázku platnosti jeho závěrů, které odsuzují tento koncept pouze do teoretické sféry bez šance na širší uplatnění v praxi. Klíčová slova Třetí proud, jazz, fúze, Alexej Fried, Sonatina Drammaticacs_CZ
dc.description.abstractThis study deals with the problems involved in the synthesis of jazz and contemporary composition as it occurs in Czech music in the seventies of the 20th century. Of special concern are the problems of ambiguity in how the Czechoslovak literature of the 60's through the 80's views Schuller's concept of "Third stream." My work draws upon the research results of Robert Loran Brown and his follower David Joyner as the representatives of the current critical view of American musicology. On the basis of a detailed analysis of Alexej Fried's composition "Sonatina Drammatica," I am attempting to deal with the non-American understanding of the synthesis of jazz and European musical practice. In confrontation with Joyner's critical opinion of trying to create music in the spirit of the theory of "Third Stream," I question the validity of his conclusions, which relegate the "Third Stream" concept solely to the theoretical sphere without any chance of practical implementation. Key words Third stream, Jazz, Fusion, Alexej Fried, Sonatina Drammaticaen_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titlePrůniky jazzu a soudobé kompozice v české hudbě 2. poloviny 20. stoletícs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2012
dcterms.dateAccepted2012-09-12
dc.description.departmentInstitute of Musicologyen_US
dc.description.departmentÚstav hudební vědycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId64199
dc.title.translatedA fusion of jazz and contemporary composition in Czech music in 2nd half of 20th centuryen_US
dc.contributor.refereeDouša, Eduard
dc.identifier.aleph001500861
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelmagisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMusicologyen_US
thesis.degree.disciplineHudební vědacs_CZ
thesis.degree.programTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.degree.programObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFilozofická fakulta::Ústav hudební vědycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Arts::Institute of Musicologyen_US
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csHudební vědacs_CZ
uk.degree-discipline.enMusicologyen_US
uk.degree-program.csObecná teorie a dějiny umění a kulturycs_CZ
uk.degree-program.enTheory and History of Art and Cultureen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csPráce se zabývá problematikou průniků jazzu a soudobé kompozice v československé hudbě 70. let 20. století. Pojednává problematiku nejednoznačnosti v náhledu československé hudební literatury 60. až 80. let na Schullerův koncept Třetího proudu. Z tohoto důvodu práce zmiňuje také výsledky bádání Roberta Lorana Browna a na něj navazujícího Davida Joynera, jako zástupce současného kritického pohledu americké hudebně vědné literatury. Na základě podrobné analýzy skladby Sonatina Drammatica Alexeje Frieda se snažím ukázat na neamerické chápání syntézy jazzu a evropské hudební praxe. V konfrontaci s Joynerovým kritickým pohledem na snahu o tvorbu v duchu teorie Třetího proudu nastoluji otázku platnosti jeho závěrů, které odsuzují tento koncept pouze do teoretické sféry bez šance na širší uplatnění v praxi. Klíčová slova Třetí proud, jazz, fúze, Alexej Fried, Sonatina Drammaticacs_CZ
uk.abstract.enThis study deals with the problems involved in the synthesis of jazz and contemporary composition as it occurs in Czech music in the seventies of the 20th century. Of special concern are the problems of ambiguity in how the Czechoslovak literature of the 60's through the 80's views Schuller's concept of "Third stream." My work draws upon the research results of Robert Loran Brown and his follower David Joyner as the representatives of the current critical view of American musicology. On the basis of a detailed analysis of Alexej Fried's composition "Sonatina Drammatica," I am attempting to deal with the non-American understanding of the synthesis of jazz and European musical practice. In confrontation with Joyner's critical opinion of trying to create music in the spirit of the theory of "Third Stream," I question the validity of his conclusions, which relegate the "Third Stream" concept solely to the theoretical sphere without any chance of practical implementation. Key words Third stream, Jazz, Fusion, Alexej Fried, Sonatina Drammaticaen_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Ústav hudební vědycs_CZ
dc.identifier.lisID990015008610106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV