Vliv rodiny na utváření sebereflexe jedince
Influence of family on the individuals of selfreflection
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/38489Identifikátory
SIS: 90302
Katalog UK: 990014010900106986
Kolekce
- Kvalifikační práce [24991]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Sedláčková, Daniela
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Pedagogika
Katedra / ústav / klinika
Katedra pedagogiky
Datum obhajoby
7. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem bakalářské práce je ,,Vliv rodiny na utváření sebereflexe jedince". Práce je koncipována jako teoretická analýza a cílem práce je vymezení základních pojmů sebepojetí, sebehodnocení a sebereflexe a jejich vzájemných vztahů. Dalším cílem je zmapování vlivu rodiny na sebereflexi dítěte a vývoj sebereflexe u dítěte. Práce ústí v konkretizaci výchovných metod a přístupů, které sebereflexi u dítěte záměrně rozvíjejí. Na rozvoj adekvátní sebereflexe mají vliv mnozí činitelé - přijetí dítěte do rodiny, výchovný styl rodiny, aspirace rodičů a způsob komunikace v rodině. Pro rozvoj adekvátní sebereflexe je důležité, aby rodiče dítě přijímali takové, jaké je. Bakalářská práce je doplněna praktickou ukázkou kresby "Začarované rodiny" a její analýzy u vybraných pěti dětí ve věku osm až dvanáct let. V práci uvádím praktické metody, které rozvíjejí sebepoznání a sebereflexi, například Okno Johariho, atribuční styly a SWOT analýzu.
The topic of my final thesis is ,, Influence of family on the individuals of selfreflection" . The thesis is conceived as a theoretical analysis and the aim of my work is to describe and define basic terms: self-conception, self-evaluation and self-reflection and their correlations. Another aim is to define the influence of a family to a self-reflection of a child and children's selfreflection development. The work leads to concrete educational methods and approaches that develop self-reflection of a child. A development of an adequate self-reflection is influenced by many factors - child's acceptance in the basic family, style of education, parent's pretension and style of communication in a family. To accept the child as it is, is probably the most important factor of healthy self-reflection development. The graduation thesis is completed with demonstration of paintings of "Transmogrified Family" and its analysis. Five children of the age from eight to twelve were included. Few practical methods to develop self-reflection and self-perception are introduced in my work. For example A Johari window, attribute styles and SWOD analysis.
