Zobrazit minimální záznam

Which School? Placing of the Child with Physical Disability in Basic Education
dc.contributor.advisorMouralová, Magdalena
dc.creatorRudolfová, Jitka
dc.date.accessioned2020-08-17T11:07:32Z
dc.date.available2020-08-17T11:07:32Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/36940
dc.description.abstractTato bakalářská práce se věnuje procesu umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání v České republice. Proces nahlíží z perspektivy rodičů a zkoumá, jakou v něm hrají roli. Klade si za cíl objasnit, jaké faktory určují formu speciálního vzdělávání dítěte s tělesným postižením - tedy to, zda se bude vzdělávat v běžné či speciální škole. Vychází především z hodnot rovnosti a z práva každého jedince na vzdělání. Rodiče dětí s tělesným postižením představuje jako prvky vzájemně se ovlivňujícího systému. V první části se práce nejdříve soustřeďuje na dva koncepty integrace, přičemž ji rozpracovává především jako proces. Dále představuje platnou právní úpravu vzdělávání dětí s postižením a vypracovává statistický přehled současnosti českého speciálního školství. Jádrem druhé části je komparativní případová studie, v níž práce analyzuje čtvero historií výběru školy pro tělesně postižené dítě. Historie extrahuje z výpovědí čtyř matek získaných pomocí techniky rozhovoru s návodem. Práce dochází na základě analýzy k závěru, že jsou to opravdu jejich rodiče, kteří rozhodují o formě vzdělávání dítěte s tělesným postižením. Ovšem daleko spíše než o jasných faktorech determinujících výběr této formy, je zřejmě výstižnější hovořit o shodě nejrůznějších okolností.cs_CZ
dc.description.abstractThis bachelor thesis deals with the process of special education placement of child with physical disability in the Czech Republic. The thesis sees the process from perspective of parents and explores their role within. The goal of the thesis is to clarify factors which determine choice special education form - it means factors that influence whether a child will be educated in mainstream school or in special one. The thesis is based on the value of equity and on the right to education of every individual. Parents of disabled children are viewed as subjects of mutually interacting system. In the first part the thesis describes the legislation related to school placement of children with disability and submit statistic overview of special education. A comparative case study is the centre of the second part of the thesis. It compares four histories of decision making about suitable school for a child with physical disability. These histories were extracted from four interviews with their mothers. The thesis concludes that the parents of these children really are those who choose the special education form. But it agues that their choice of the form is more likely determined by coincidence of circumstances, rather than by clear factors.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectchildren with phisical disabilityen_US
dc.subjectspecial educationen_US
dc.subjectbasic educationen_US
dc.subjectindividual integrationen_US
dc.subjectschool choiceen_US
dc.subjectschool placementen_US
dc.subjectcomparative case studyen_US
dc.subjectděti s tělesným postiženímcs_CZ
dc.subjectspeciální vzdělávánícs_CZ
dc.subjectzákladní vzdělávánícs_CZ
dc.subjectindividuální integracecs_CZ
dc.subjectvolba školycs_CZ
dc.subjectzařazování dětí do školcs_CZ
dc.subjectkomparativní případová studiecs_CZ
dc.titleKam do školy? Proces umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávánícs_CZ
dc.typebakalářská prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-13
dc.description.departmentKatedra veřejné a sociální politikycs_CZ
dc.description.departmentDepartment of Public and Social Policyen_US
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId101365
dc.title.translatedWhich School? Placing of the Child with Physical Disability in Basic Educationen_US
dc.contributor.refereeKlimešová, Magdaléna
dc.identifier.aleph001392038
thesis.degree.nameBc.
thesis.degree.levelbakalářskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSociology a Social Policyen_US
thesis.degree.disciplineSociologie a sociální politikacs_CZ
thesis.degree.programSociologyen_US
thesis.degree.programSociologiecs_CZ
uk.thesis.typebakalářská prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Public and Social Policyen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociologie a sociální politikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSociology a Social Policyen_US
uk.degree-program.csSociologiecs_CZ
uk.degree-program.enSociologyen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csTato bakalářská práce se věnuje procesu umísťování dítěte s tělesným postižením do základního vzdělávání v České republice. Proces nahlíží z perspektivy rodičů a zkoumá, jakou v něm hrají roli. Klade si za cíl objasnit, jaké faktory určují formu speciálního vzdělávání dítěte s tělesným postižením - tedy to, zda se bude vzdělávat v běžné či speciální škole. Vychází především z hodnot rovnosti a z práva každého jedince na vzdělání. Rodiče dětí s tělesným postižením představuje jako prvky vzájemně se ovlivňujícího systému. V první části se práce nejdříve soustřeďuje na dva koncepty integrace, přičemž ji rozpracovává především jako proces. Dále představuje platnou právní úpravu vzdělávání dětí s postižením a vypracovává statistický přehled současnosti českého speciálního školství. Jádrem druhé části je komparativní případová studie, v níž práce analyzuje čtvero historií výběru školy pro tělesně postižené dítě. Historie extrahuje z výpovědí čtyř matek získaných pomocí techniky rozhovoru s návodem. Práce dochází na základě analýzy k závěru, že jsou to opravdu jejich rodiče, kteří rozhodují o formě vzdělávání dítěte s tělesným postižením. Ovšem daleko spíše než o jasných faktorech determinujících výběr této formy, je zřejmě výstižnější hovořit o shodě nejrůznějších okolností.cs_CZ
uk.abstract.enThis bachelor thesis deals with the process of special education placement of child with physical disability in the Czech Republic. The thesis sees the process from perspective of parents and explores their role within. The goal of the thesis is to clarify factors which determine choice special education form - it means factors that influence whether a child will be educated in mainstream school or in special one. The thesis is based on the value of equity and on the right to education of every individual. Parents of disabled children are viewed as subjects of mutually interacting system. In the first part the thesis describes the legislation related to school placement of children with disability and submit statistic overview of special education. A comparative case study is the centre of the second part of the thesis. It compares four histories of decision making about suitable school for a child with physical disability. These histories were extracted from four interviews with their mothers. The thesis concludes that the parents of these children really are those who choose the special education form. But it agues that their choice of the form is more likely determined by coincidence of circumstances, rather than by clear factors.en_US
uk.file-availabilityV
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra veřejné a sociální politikycs_CZ
thesis.grade.code1
uk.publication-placePrahacs_CZ
dc.identifier.lisID990013920380106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV