Využití e-learningu ve výuce pedagogicko-psychologických témat
The use of e-learning in the education of pedagogical-psychological topic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/35430Identifiers
Study Information System: 96093
Collections
- Kvalifikační práce [23775]
Author
Advisor
Referee
Tvrzová, Ivana
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
2. 6. 2011
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Excellent
Keywords (Czech)
e-learning, ICT, technologicko didaktická znalost obsahu (TPACK), didaktika, vzdělávání učitelůKeywords (English)
e-learning, ICT, Technological Pedagogical Content Knowledge (TPACK), Pedagogy, teachers educationAbstrakt_CZ Diplomová práce je zaměřena na využívání e-learningu ve výuce didaktiky na vysoké škole. Upozorňuje na jevy a změny, které přicházejí s postupným rozvojem a integrací ICT do vzdělávacího procesu i běžného života. Předkládá možnost, jak rozvíjet znalosti učitelů z oblasti e-learningu, která vychází z konceptu TPACK. V empirické části předkládáme čtenáři katalog vzdělávacích aktivit využitelných ve výuce didaktiky na vysoké škole a ke každé aktivitě přikládáme návrh e-learningového řešení. V závěru může čtenář nalézt příklady konkrétní aplikace katalogu vzdělávacích aktivit v praxi.
Abstract_EN The thesis focuses on the use of e-learning in teaching of Pedagogy1 at higher education. It points to effects and changes that come with the gradual development and integration of ICT into the educational process and everyday life. Presents opportunities to develop teachers' knowledge of e-learning, based on the TPACK framework. In the empirical part, we present the reader usable taxonomy of Pedagogy instructional planning (learning) activities types. For every activity types we attach to the concept of e-learning solutions. At the end of thesis, the reader finds examples of application-specific Pedagogy instructional planning activities types in practice. 1 Termín Pedagogy překládáme jako didaktika (snažíme se v práci držet jednotnou podobu překladu (blíže s. 53))