Show simple item record

The social responsibility of media on the example of Edward R. Murrow
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorMráz, Jan
dc.date.accessioned2017-04-27T07:22:12Z
dc.date.available2017-04-27T07:22:12Z
dc.date.issued2011
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/35055
dc.description.abstractDiplomová práce "Sociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowa" pojednává o vývoji konceptu sociální odpovědnosti médií v americkém rozhlasovém a televizním vysílání od 20. do 50. let dvacátého století a demonstruje ji na příkladech vysílání reportéra a moderátora vysílací sítě CBS Edwarda R. Murrowa. Práce se podrobněji věnuje rozboru historického kontextu vzniku vysílání odpovědného ke společnosti, představuje klíčové události, regulační orgány, kořeny konceptu sociální odpovědnosti médií a tendence jeho vývoje. Zaměřuje se nejprve na rozvoj rozhlasového vysílání, vznik potřeby určitého stupně regulace a získání dominantního postavení komerčních vysílacích medií na vysílacím trhu na konci 30. let. Dále se zabývá vznikem televizního vysílání na konci 40. let a jeho rozvojem v 50. letech. Projevy sociální odpovědnosti jsou demonstrovány na příkladech Murrowova rozhlasového vysílání z Londýna během druhé světové války a dále televizního vysílání v pořadu See It Now z doby mccarthismu v první polovině 50. let. Práce dále podrobněji rozebírá některé Murrowovy rozhlasové a televizní pořady a jeho působení v CBS od konce 30. let až po jeho odchod na počátku 60. let.cs_CZ
dc.description.abstractThe master's thesis "The Social Responsibility of Media in the Example of Edward R.Murrow" describes the development of social responsibility of media in the American radio and television broadcasting in the 20's - 50's of the 19th century and it demonstrates that in the examples of a CBS's reporter and anchorman, Edward R. Murrow. The thesis inquires the historical context in which the responsibilities of broadcasters came about describing the key events, regulatory authorities and the inception of the socially responsible media concept and its development trends. Firstly, the text focuses on the development of radio broadcasting, new demand for some level of control, and on the gaining dominance of commercial broadcasting media on the broadcasting market of the late 30's. Furthermore, the thesis analyzes the origins of television broadcasting of the late 40's and its progress in the 50's. The instances of social responsibility are demonstrated in the examples of Murrow's London radio broadcasts during the WWII and his latter TV show 'See It Now' in the McCarthyism era of the early 50's. Moreover, the thesis scrutinizes some of Murrow's TV and radio shows and looks at his activities in CBS from the late 30's up to his retirement in the early 60's.en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectSociální odpovědnost médiícs_CZ
dc.subjectEdward R. Murrowcs_CZ
dc.subjectrozhlasové vysílání v USAcs_CZ
dc.subjectTelevizní vysílání v USAcs_CZ
dc.subjectZpravodajstvícs_CZ
dc.subjectRozhlasová žurnalistikacs_CZ
dc.subjectVzdělávací vysílánícs_CZ
dc.subjectSpojené státy americkécs_CZ
dc.subjectSocial Responsibility of Mediaen_US
dc.subjectEdward R. Murrowen_US
dc.subjectRadio Broadcasting in USAen_US
dc.subjectTelevision Broadcasting in USAen_US
dc.subjectNewsen_US
dc.subjectBroadcast Journalismen_US
dc.subjectEducational Broadcastingen_US
dc.subjectThe United States of Americaen_US
dc.titleSociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowacs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2011
dcterms.dateAccepted2011-06-20
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.identifier.repId93557
dc.title.translatedThe social responsibility of media on the example of Edward R. Murrowen_US
dc.contributor.refereeCirkl, Petr
dc.identifier.aleph001368789
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVýborněcs_CZ
thesis.grade.enExcellenten_US
uk.abstract.csDiplomová práce "Sociální odpovědnost médií na příkladu Edwarda R. Murrowa" pojednává o vývoji konceptu sociální odpovědnosti médií v americkém rozhlasovém a televizním vysílání od 20. do 50. let dvacátého století a demonstruje ji na příkladech vysílání reportéra a moderátora vysílací sítě CBS Edwarda R. Murrowa. Práce se podrobněji věnuje rozboru historického kontextu vzniku vysílání odpovědného ke společnosti, představuje klíčové události, regulační orgány, kořeny konceptu sociální odpovědnosti médií a tendence jeho vývoje. Zaměřuje se nejprve na rozvoj rozhlasového vysílání, vznik potřeby určitého stupně regulace a získání dominantního postavení komerčních vysílacích medií na vysílacím trhu na konci 30. let. Dále se zabývá vznikem televizního vysílání na konci 40. let a jeho rozvojem v 50. letech. Projevy sociální odpovědnosti jsou demonstrovány na příkladech Murrowova rozhlasového vysílání z Londýna během druhé světové války a dále televizního vysílání v pořadu See It Now z doby mccarthismu v první polovině 50. let. Práce dále podrobněji rozebírá některé Murrowovy rozhlasové a televizní pořady a jeho působení v CBS od konce 30. let až po jeho odchod na počátku 60. let.cs_CZ
uk.abstract.enThe master's thesis "The Social Responsibility of Media in the Example of Edward R.Murrow" describes the development of social responsibility of media in the American radio and television broadcasting in the 20's - 50's of the 19th century and it demonstrates that in the examples of a CBS's reporter and anchorman, Edward R. Murrow. The thesis inquires the historical context in which the responsibilities of broadcasters came about describing the key events, regulatory authorities and the inception of the socially responsible media concept and its development trends. Firstly, the text focuses on the development of radio broadcasting, new demand for some level of control, and on the gaining dominance of commercial broadcasting media on the broadcasting market of the late 30's. Furthermore, the thesis analyzes the origins of television broadcasting of the late 40's and its progress in the 50's. The instances of social responsibility are demonstrated in the examples of Murrow's London radio broadcasts during the WWII and his latter TV show 'See It Now' in the McCarthyism era of the early 50's. Moreover, the thesis scrutinizes some of Murrow's TV and radio shows and looks at his activities in CBS from the late 30's up to his retirement in the early 60's.en_US
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV