Emoční problémy u žáků při výuce hry na hudební nástroj
Emotional disorders at pupil's learning to play musical instrument
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34865Identifiers
Study Information System: 93867
Collections
- Kvalifikační práce [23412]
Author
Advisor
Referee
Počtová, Lenka
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Education
Department
Department of Education
Date of defense
20. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Práce se zabývá emočními problémy dětí při výuce hry na hudební nástroj. Zaměřuje se především na emoční poruchu úzkosti a s ní související pro- blematiku trémy a introverze u žáků. Značná část práce je věnována přístupu pedagoga k žákům s úzkostným prožíváním. Na konci některých kapitol jsou uve- deny související příklady žáků z praxe.
The thesis is concerned with emotional disorders of children lear- ning to play a musical instrument. It is focused primarily on anxiety and the related question of pupils' stage-fright and introversion. Substantial part of the thesis is devoted to the pedagogical approach to anxious pupils. Finally, exempla of such pupils are given.