Show simple item record

Cooperation between pupils and teacher in Waldorf Schools
dc.contributor.advisorSedláčková, Daniela
dc.creatorZajíčková, Petra
dc.date.accessioned2017-04-27T06:34:12Z
dc.date.available2017-04-27T06:34:12Z
dc.date.issued2010
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/34864
dc.description.abstractTato práce, která se člení na dvě části, teoretickou a empirickou, se zabývá "Spoluprací mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách". V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy dle literatury týkající se spolupráce, například co je spolupráce, principy kooperativního učení. Dále pojmy týkající se waldorfské pedagogiky, například podstata waldrofské pedagogiky, antroposofie, základní rysy waldorfské pedagogiky. Další část propojuje obě témata - spolupráci a waldorfskou pedagogiku - a popisuje principy kooperativního učení ve waldorfské pedagogice a specifika spolupráce ve waldrofské pedagogice. V literatuře se mi nepodařilo objevit téma spolupráce ve waldorfských školách, doplňuji tedy tuto kapitolu o vlastní praktické zkušenosti. Empirická část této práce se zaměřuje na specifika spolupráce ve waldorfských školách. Využity k tomu byly různé výzkumné techniky jako například pozorování, rozhovor, analýza školních dokumentů. Hlavní cíl této práce je zjistit, jak se projevuje spolupráce ve waldrofských školách, konkrétně jaká jsou specifika spolupráce. Waldorfské školy jsou v některých rysech odlišné od běžných škol, což se promítá i do spolupráce, jak mezi učitelem a žákem, tak mezi žáky. Důraz na komplexní rozvoj dítěte, věk dítěte, vztah učitele s žáky jsou nepostradatelná specifika waldorfské...cs_CZ
dc.description.abstractThe dissertation, divided to two parts - the theoretical one and the empirical one, deals with issues of "Cooperation between pupils and teacher in waldorf schools." The theoretical part describes following fundamental terms from a literature - e.g. what is cooperation, principles of cooprative learning, concepts of waldorf pedagogy, a meaning of waldorf pedagogy, anthroposophy, the main attributes of waldorf pedagogy. The next part of the dissertation connects both topics - cooperation and waldorf pedagogy - and describes principles of cooperative learning in waldorf pedagogy and specifics of cooperation in waldorf pedagogy. I have not been successful in looking up in literature the topic cooperation in waldorf school, this capture is completed by my own experience. The empirical part focuses on specifics of cooperation in waldorf school. There were used various research techniques, e.g. observing, inteview, the school's documents analysis. The main aim of this essay is found out using cooperation in waldorf school, concretely what are specifics of cooperation. Waldorf schools are different from common schools in some attributes. This appears in cooperation between pupils and teacher and also between pupils. The most important specifics of waldorf pedagogy are focus on a comprehensive advacement of...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Filozofická fakultacs_CZ
dc.titleSpolupráce mezi žáky a učitelem ve waldorfských školáchcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2010
dcterms.dateAccepted2010-09-21
dc.description.departmentDepartment of Educationen_US
dc.description.departmentKatedra pedagogikycs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Artsen_US
dc.description.facultyFilozofická fakultacs_CZ
dc.identifier.repId93790
dc.title.translatedCooperation between pupils and teacher in Waldorf Schoolsen_US
dc.contributor.refereeVáňová, Růžena
dc.identifier.aleph001369598
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineSocial Educationen_US
thesis.degree.disciplineSociální pedagogikacs_CZ
thesis.degree.programPedagogyen_US
thesis.degree.programPedagogikacs_CZ
uk.faculty-name.csFilozofická fakultacs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Artsen_US
uk.faculty-abbr.csFFcs_CZ
uk.degree-discipline.csSociální pedagogikacs_CZ
uk.degree-discipline.enSocial Educationen_US
uk.degree-program.csPedagogikacs_CZ
uk.degree-program.enPedagogyen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTato práce, která se člení na dvě části, teoretickou a empirickou, se zabývá "Spoluprací mezi žáky a učitelem ve waldorfských školách". V teoretické části jsou vymezeny základní pojmy dle literatury týkající se spolupráce, například co je spolupráce, principy kooperativního učení. Dále pojmy týkající se waldorfské pedagogiky, například podstata waldrofské pedagogiky, antroposofie, základní rysy waldorfské pedagogiky. Další část propojuje obě témata - spolupráci a waldorfskou pedagogiku - a popisuje principy kooperativního učení ve waldorfské pedagogice a specifika spolupráce ve waldrofské pedagogice. V literatuře se mi nepodařilo objevit téma spolupráce ve waldorfských školách, doplňuji tedy tuto kapitolu o vlastní praktické zkušenosti. Empirická část této práce se zaměřuje na specifika spolupráce ve waldorfských školách. Využity k tomu byly různé výzkumné techniky jako například pozorování, rozhovor, analýza školních dokumentů. Hlavní cíl této práce je zjistit, jak se projevuje spolupráce ve waldrofských školách, konkrétně jaká jsou specifika spolupráce. Waldorfské školy jsou v některých rysech odlišné od běžných škol, což se promítá i do spolupráce, jak mezi učitelem a žákem, tak mezi žáky. Důraz na komplexní rozvoj dítěte, věk dítěte, vztah učitele s žáky jsou nepostradatelná specifika waldorfské...cs_CZ
uk.abstract.enThe dissertation, divided to two parts - the theoretical one and the empirical one, deals with issues of "Cooperation between pupils and teacher in waldorf schools." The theoretical part describes following fundamental terms from a literature - e.g. what is cooperation, principles of cooprative learning, concepts of waldorf pedagogy, a meaning of waldorf pedagogy, anthroposophy, the main attributes of waldorf pedagogy. The next part of the dissertation connects both topics - cooperation and waldorf pedagogy - and describes principles of cooperative learning in waldorf pedagogy and specifics of cooperation in waldorf pedagogy. I have not been successful in looking up in literature the topic cooperation in waldorf school, this capture is completed by my own experience. The empirical part focuses on specifics of cooperation in waldorf school. There were used various research techniques, e.g. observing, inteview, the school's documents analysis. The main aim of this essay is found out using cooperation in waldorf school, concretely what are specifics of cooperation. Waldorf schools are different from common schools in some attributes. This appears in cooperation between pupils and teacher and also between pupils. The most important specifics of waldorf pedagogy are focus on a comprehensive advacement of...en_US
uk.publication-placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Filozofická fakulta, Katedra pedagogikycs_CZ


Files in this item

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 3-5, 116 36 Praha; email: dspace (at) is.cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV