Systém ústavní výchovy a náhradní rodinné péče v ČR
System of institutional education and reserve family care in the Czech Republic
diploma thesis (DEFENDED)
View/ Open
Permanent link
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34816Identifiers
Study Information System: 93762
Collections
- Kvalifikační práce [23751]
Author
Advisor
Referee
Vítečková, Michaela
Faculty / Institute
Faculty of Arts
Discipline
Social Education
Department
Department of Education
Date of defense
21. 9. 2010
Publisher
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaLanguage
Czech
Grade
Very good
Autor vychází z odborné literatury a příběhů lidí pojednávajících o problematice dětí žijících mimo biologickou rodinu. Srovnává zázemí a vliv prostředí ústavní péče s náhradní rodinnou péčí. Autor dochází k předpokládaným závěrům, shodujícím se s odbornou literaturou i lidmi, kteří vyrůstali mimo svou biologickou rodinu, ať již v zařízení pro ústavní péči či v náhradní rodině. Tedy k tomu, že náhradní rodinná péče je jednoznačně vhodnější pro zdravý vývoj dítěte.
Author comes out from expert literature and stories of people who are dealing the problem of children living outside their biological family. He compares the Zone of Interior and the influence of the surroundings of institutional care with reserve family care. Author learns the anticipated conclusionns which are consistent with expert literature and people, who grew up outside their biological family, either in establishment for institutional care or in a substitutional family. The substitutional family care is unambiquously more suitable for healthy child progress.