Teorie grafů ve výuce na střední škole
Graph theory at high school teaching
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/34204Identifikátory
SIS: 67281
Kolekce
- Kvalifikační práce [10690]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Karger, Adolf
Fakulta / součást
Matematicko-fyzikální fakulta
Obor
Učitelství matematiky - informatiky pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra didaktiky matematiky
Datum obhajoby
16. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Matematicko-fyzikální fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Úkolem této diplomové práce je vytvořit interaktivní webové stránky zaměřené na vybrané problémy teorie grafů (např. hledání kostry grafu, problematika toků v sítích, význam jádra grafu v teorii her atd.) a možnosti jejich využití (např. v rámci motivace při výuce matematiky a informatiky). Vytvořený učební materiál bude použitelný nejen pro zpestření a doplnění výuky na střední škole (teorie grafů dosud není součástí standardního učiva gymnázií a středních odborných škol), ale i pro samostudium. Důraz je v práci kladen na široké spketrum úloh a řešených příkladů vhodných na procvičení a upevnění/osvojení základních pojmů a myšlenek teorie grafů.
The task of this thesis is to create an interactive website focusing on some problems of graph theory and the possibility to use them to model a variety of situations (for example as a motivation in the lessons of mathematics and computer science). The created instructional material will be applicable for high school teaching as good as for self-study. The thesis is mostly focused on a wide range of tasks, problems and fully-worked solutions and the basic terms and ideas from graph theory.