Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic
Evaluation of didactic aspects of selected school textbooks
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/31811Identifikátory
SIS: 67708
Kolekce
- Kvalifikační práce [19613]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Mourek, Jan
Fakulta / součást
Přírodovědecká fakulta
Obor
Učitelství biologie pro střední školy
Katedra / ústav / klinika
Katedra učitelství a didaktiky biologie
Datum obhajoby
23. 9. 2010
Nakladatel
Univerzita Karlova, Přírodovědecká fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
učebnice, didaktický aspekt, obtížnost textu, didaktická vybavenostKlíčová slova (anglicky)
textbooks, didactic aspect, text difficulty, didactic completnessDiplomová práce na téma Hodnocení didaktických aspektů vybraných školních učebnic (pro ZŠ a nižší gymnázia) se zabývá analýzou, hodnocením a srovnáváním didaktické vybavenosti a obtížnosti textu vybraných učebnic biologie. Práce rovněž sleduje soulad učebnic s Rámcovým vzdělávacím programem. Dále byl proveden průzkum mezi učiteli biologie, který zkoumal spektrum používaných učebnic na základních školách a používání inovativních technologií, jako jsou elektronické učebnice, ve vzdělávacím procesu.
The thesis entitled "Evaluation of didactic aspects of selected school textbooks" focuses on analysis, evaluation, comparison of didactic completeness, and text difficulty of selected biology textbooks. Beside of analyses of these evaluation criteria, the compliance of textbooks with Framework Educational Programme was proved. Furthermore, a survey among biology teachers was conducted to monitor the range of used textbooks on elementary schools and using of innovative technologies, such as electronic textbooks, in the educational process.