Školské rady a jejich místo v české občanské společnosti
School Councils and their Place in the Czech Civil Society
bakalářská práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/30962Identifikátory
SIS: 59262
Kolekce
- Kvalifikační práce [6713]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Pospíšilová, Tereza
Fakulta / součást
Fakulta humanitních studií
Obor
Studium humanitní vzdělanosti
Katedra / ústav / klinika
Studium humanitní vzdělanosti - Společenskovědní modul
Datum obhajoby
7. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta humanitních studiíJazyk
Čeština
Známka
Dobře
Ve své práci se zabývám školskými radami a jejich přijetím v české společnosti na prahu globálních změn. Práce je rozdělena do pěti kapitol. První kapitola přibližuje českou podobu školských rad, pojednává o jejich aktérech a vývoji. Druhá kapitola je věnována společenskému kontextu - éře reflexivní modernizace a společnosti vědění, které s sebou přináší nové požadavky na společnost a jednotlivce a také specifickým českým společenským podmínkám. Třetí kapitola hovoří o změnách a provádění inovací v oblasti školství. Čtvrtá kapitola se zabývá mezinárodním srovnáním školských rad a samosprávy ve školství obecně. Poslední kapitola obsahuje popis diskuze předcházející zřízení školských rad a průzkum mezi řediteli škol po skončení prvního volebního období povinně zavedených školských rad.
In my work I deal with school councils and their acception in czech society standing on the start line of global changes. The work is devided into five chapters. First one attends czech form of the school concils and handle with their actors and evolution. Second chapter is dedicated to social context - to the era of reflexive modernization and the knowledge society that come with new demands for society and individuals and also to specific czech societal conditions. Third chapter talks about changes nad innovation done in the education sphere. Fourth chapter deals with international comparison of school coucils and school self-government in general. The last chapter contains description of debate that preceded estabilishing of the school councils and a survey among head masters of the schools after the first term of obligatory estabilished school councils.