Politická a ekonomická ideologie Československa 80. let na příkladě měsíčníku Propagace
Czechoslovak political and economic ideology of eighties reflected in the monthly Propagace
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/3070Identifikátory
SIS: 1458
Kolekce
- Kvalifikační práce [18160]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Wolák, Radim
Fakulta / součást
Fakulta sociálních věd
Obor
Mediální studia
Katedra / ústav / klinika
Katedra mediálních studií
Datum obhajoby
6. 2. 2006
Nakladatel
Univerzita Karlova, Fakulta sociálních vědJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Původní ideou bylo zpracování obsahu odborného časopisu Propagace. Jelikož však samo období jeho existence, léta 1955-1990, nabízí spoustu otázek a témat s reklamou a propagací souvisejících, rozhodla jsem se pro historickou analýzu. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)
The subject of this historical analysis is a development of an ideological propaganda in the Socialist Czechoslovakia in the Eighties of the last century based upon the ideology of the Communist Party of Czechoslovakia. The availability of the original documents from archives of the Czechoslovak Ministry of Commerce and its promotional agency Merkur are still limited, therefore I had to rely more on the oral testimonies of individuals who had worked for these institutions. The personal memoirs of those participants enriched the study in realm of interpersonal relations and the overall atmosphere of the era. Powered by TCPDF (www.tcpdf.org)