K estetické výchově žáků "Hostinského školy"
Towards aesthetic education of the disciples of the "Hostinsky School"
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/25892Identifikátory
SIS: 75335
Kolekce
- Kvalifikační práce [22841]
Autor
Vedoucí práce
Oponent práce
Dykast, Roman
Fakulta / součást
Filozofická fakulta
Obor
Estetika
Katedra / ústav / klinika
Katedra estetiky
Datum obhajoby
22. 9. 2009
Nakladatel
Univerzita Karlova, Filozofická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Výborně
Tématem diplomové práce K estetické výchově žáků ‚Hostinského školy' je koncept estetické výchovy konce 19. a první čtvrtiny 20. století. Práce rozlišuje dvě vlny zájmu o problematiku estetické výchovy. První vlnou je předválečné ‚Hnutí za uměleckou výchovu', které se zformovalo kolem Josefa Patočky. Druhá vlna zájmu o estetickou výchovu probíhá v meziválečném období a týká se výhradně žáků Otakara Hostinského. Práce je primárně založena na textech o estetické výchově. Na jejich základech se snaží detailně představit pojetí estetické výchovy jednotlivých autorů. Mezi nejvýznamnější z nich patří: Otakar Hostinský, Josef Patočka, Bohumil Markalous, Jaroslav Hruban a Otakar Zich. SUMMARY
The topic of the thesis Towards Aesthetic Education of the Disciples of the ‚Hostinský School' is the concept of aesthetic education of the end of the 19th and the first quarter of the 20th century. This work distinguishes between the two waves of interest in the problems of aesthetic education. The first is the prewar "Movement for Aesthetic Education", which was established around Josef Patočka. The other takes place in between the two world wars and deals exclusively with Otakar Hostinský's followers. Primarily, this thesis is based on texts in aesthetic education. It tries to build on them and presents in detail the concepts of aesthetic education of individual authors. Among the most important are Otakar Hostinský, Josef Patočka, Bohumil Markalous, Jaroslav Hruban and Otakar Zich.