Zobrazit minimální záznam

The body culture phenomenon in czech special interests magazines
dc.contributor.advisorJirák, Jan
dc.creatorStrouhalová, Iva
dc.date.accessioned2017-06-01T22:08:02Z
dc.date.available2017-06-01T22:08:02Z
dc.date.issued2017
dc.identifier.urihttp://hdl.handle.net/20.500.11956/2104
dc.description.abstractTělesná kultura je jedním z mnoha sociologických jevů, které už po několik desítek let procházejí celosvětovou komercializací. Součástí tohoto procesu je i vznik specializovaných časopisů, na jejichž stránkách se setkáváme se specifickým pojetím kultury těla - časopisů zaměřených na tematiku fitness, kulturistiky, zdravého pohybu a obecné fyzické zdatnosti. Diplomová práce "Fenomén tělesné kultury na stránkách českých zájmových periodik" mapuje vznik a vývoj těchto časopisů v České republice a snaží se osvětlit, jak se moderní trend rozvoje tělesné kultury a s ním související popularizace fitness aktivit napříč českou společností odrazil v tomto segmentu mediální produkce. Prostřednictvím časopisů Svět kulturistiky, FITNESS a MUSCLE&FITNESS bude práce odhalovat, jak proces obecné popularizace a komercionalizace tělesné kultury ovlivnil obsahovou strukturu těchto zájmových periodik. Vybraná periodika budou analyzována z hlediska volených témat, jejich rozsahu, cílového publika, používaných jazykových prostředků i grafického zpracování. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pak bude práce zkoumat, jakým způsobem je v jednotlivých titulech fenomén tělesné kultury uchopen a jaké znaky ho reprezentují. Práce nahlédne také do historie kulturistiky a fitness v České republice a zaměří se na období...cs_CZ
dc.description.abstractBody culture represents a typical example of sociological phenomenon which has been a subject of mass commercialization for nearly several decades. At certain stage of this process, new magazines of special interest were been created with focus on a specific concept of the physical culture. Their content coverage ranged from fitness, strength training, bodybuilding, health lifestyle, to physical exercise in general. The diploma thesis "The body culture phenomenon in Czech special interests magazines" aims to survey an origin and evolution of such magazines in the Czech Republic and tries to shed light on how physical culture represented by increasing popularity of fitness activities among general public had been reflected in this segment of media production. While analyzing three Czech magazines, Svět kulturistiky, FITNESS and MUSCLE&FITNESS, the thesis examines how the mass popularization and commercialization of physical culture have affected a content structure of the magazines. The research focuses on selection of topics, target audience, use of language and graphic design. Qualitative content analysis will be used to study how the physical culture phenomenon is represented in selected magazines. The thesis also gives a brief insight into the history of bodybuilding and fitness movement in the...en_US
dc.languageČeštinacs_CZ
dc.language.isocs_CZ
dc.publisherUniverzita Karlova, Fakulta sociálních vědcs_CZ
dc.subjectČasopisycs_CZ
dc.subjectzájmová periodikacs_CZ
dc.subjecttělesná kulturacs_CZ
dc.subjectkulturistikacs_CZ
dc.subjectfitnesscs_CZ
dc.subjectkvalitativní analýzacs_CZ
dc.subjectmediální reprezentacecs_CZ
dc.subjectMagazinesen_US
dc.subjectspecial interest magazinesen_US
dc.subjectphysical cultureen_US
dc.subjectbodybuildingen_US
dc.subjectfitnessen_US
dc.subjectqualitative researchen_US
dc.subjectmedia representationsen_US
dc.titleFenomén tělesné kultury na stránkách českých zájmových periodikcs_CZ
dc.typediplomová prácecs_CZ
dcterms.created2017
dcterms.dateAccepted2017-02-06
dc.description.departmentDepartment of Media Studiesen_US
dc.description.departmentKatedra mediálních studiícs_CZ
dc.description.facultyFakulta sociálních vědcs_CZ
dc.description.facultyFaculty of Social Sciencesen_US
dc.identifier.repId152986
dc.title.translatedThe body culture phenomenon in czech special interests magazinesen_US
dc.contributor.refereeMacková, Veronika
dc.identifier.aleph002126012
thesis.degree.nameMgr.
thesis.degree.levelnavazující magisterskécs_CZ
thesis.degree.disciplineMediální studiacs_CZ
thesis.degree.disciplineMedia Studiesen_US
thesis.degree.programMediální a komunikační studiacs_CZ
thesis.degree.programMedia and Communications Studiesen_US
uk.thesis.typediplomová prácecs_CZ
uk.taxonomy.organization-csFakulta sociálních věd::Katedra mediálních studiícs_CZ
uk.taxonomy.organization-enFaculty of Social Sciences::Department of Media Studiesen_US
uk.faculty-name.csFakulta sociálních vědcs_CZ
uk.faculty-name.enFaculty of Social Sciencesen_US
uk.faculty-abbr.csFSVcs_CZ
uk.degree-discipline.csMediální studiacs_CZ
uk.degree-discipline.enMedia Studiesen_US
uk.degree-program.csMediální a komunikační studiacs_CZ
uk.degree-program.enMedia and Communications Studiesen_US
thesis.grade.csVelmi dobřecs_CZ
thesis.grade.enVery gooden_US
uk.abstract.csTělesná kultura je jedním z mnoha sociologických jevů, které už po několik desítek let procházejí celosvětovou komercializací. Součástí tohoto procesu je i vznik specializovaných časopisů, na jejichž stránkách se setkáváme se specifickým pojetím kultury těla - časopisů zaměřených na tematiku fitness, kulturistiky, zdravého pohybu a obecné fyzické zdatnosti. Diplomová práce "Fenomén tělesné kultury na stránkách českých zájmových periodik" mapuje vznik a vývoj těchto časopisů v České republice a snaží se osvětlit, jak se moderní trend rozvoje tělesné kultury a s ním související popularizace fitness aktivit napříč českou společností odrazil v tomto segmentu mediální produkce. Prostřednictvím časopisů Svět kulturistiky, FITNESS a MUSCLE&FITNESS bude práce odhalovat, jak proces obecné popularizace a komercionalizace tělesné kultury ovlivnil obsahovou strukturu těchto zájmových periodik. Vybraná periodika budou analyzována z hlediska volených témat, jejich rozsahu, cílového publika, používaných jazykových prostředků i grafického zpracování. Prostřednictvím kvalitativní obsahové analýzy pak bude práce zkoumat, jakým způsobem je v jednotlivých titulech fenomén tělesné kultury uchopen a jaké znaky ho reprezentují. Práce nahlédne také do historie kulturistiky a fitness v České republice a zaměří se na období...cs_CZ
uk.abstract.enBody culture represents a typical example of sociological phenomenon which has been a subject of mass commercialization for nearly several decades. At certain stage of this process, new magazines of special interest were been created with focus on a specific concept of the physical culture. Their content coverage ranged from fitness, strength training, bodybuilding, health lifestyle, to physical exercise in general. The diploma thesis "The body culture phenomenon in Czech special interests magazines" aims to survey an origin and evolution of such magazines in the Czech Republic and tries to shed light on how physical culture represented by increasing popularity of fitness activities among general public had been reflected in this segment of media production. While analyzing three Czech magazines, Svět kulturistiky, FITNESS and MUSCLE&FITNESS, the thesis examines how the mass popularization and commercialization of physical culture have affected a content structure of the magazines. The research focuses on selection of topics, target audience, use of language and graphic design. Qualitative content analysis will be used to study how the physical culture phenomenon is represented in selected magazines. The thesis also gives a brief insight into the history of bodybuilding and fitness movement in the...en_US
uk.file-availabilityV
uk.publication.placePrahacs_CZ
uk.grantorUniverzita Karlova, Fakulta sociálních věd, Katedra mediálních studiícs_CZ
dc.identifier.lisID990021260120106986


Soubory tohoto záznamu

Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail
Thumbnail

Tento záznam se objevuje v následujících sbírkách

Zobrazit minimální záznam


© 2017 Univerzita Karlova, Ústřední knihovna, Ovocný trh 560/5, 116 36 Praha 1; email: admin-repozitar [at] cuni.cz

Za dodržení všech ustanovení autorského zákona jsou zodpovědné jednotlivé složky Univerzity Karlovy. / Each constituent part of Charles University is responsible for adherence to all provisions of the copyright law.

Upozornění / Notice: Získané informace nemohou být použity k výdělečným účelům nebo vydávány za studijní, vědeckou nebo jinou tvůrčí činnost jiné osoby než autora. / Any retrieved information shall not be used for any commercial purposes or claimed as results of studying, scientific or any other creative activities of any person other than the author.

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Theme by 
@mire NV