Hledat
Zobrazují se záznamy 1-4 z 4
Nejčastější situace vyvolávající obranné mechanismy žákova sebepojetí a možnosti jejich řešení
The most frequent situations stimulating defense mechanisms self-concept of pupil and their solution
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krykorková, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 08. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce se zabývá vývojem pojmu obranných mechanismů, jak se utvářel od svých psychoanalytických počátků až po současnou psychologii. Dále se zabývá problematikou zátěžových situací, které jsou pojímány jako ...
This thesis deals with the development of defense mechanisms, as shaped by its psychoanalytic origins to contemporary psychology. Next, deals with stressful situations that are seen as the most common possible causes ...
This thesis deals with the development of defense mechanisms, as shaped by its psychoanalytic origins to contemporary psychology. Next, deals with stressful situations that are seen as the most common possible causes ...
Sociální připravenost dětí pro vstup do MŠ
Social Preparedness for Kindergarten
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Švandová, Martina
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 08. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Cílem bakalářské práce je zmapovat oblast sociální připravenosti dítěte pro vstup do mateřské školy z pohledu vývojové psychologie a vlivů moderního světa, ve kterém předškolní dítě vyrůstá a který ho ovlivňuje. Práce je ...
This bachelor thesis surveys the field of social preparedness for kindergarten from the perspective of developmental psychology and the influences of the modern world in which preschool children grow up and which affect ...
This bachelor thesis surveys the field of social preparedness for kindergarten from the perspective of developmental psychology and the influences of the modern world in which preschool children grow up and which affect ...
Hodnoty dětí a mládeže ze sociokulturně znevýhodňujícího prostředí (výzkumná sonda na ZŠ Chanov)
The values of children and young people from sociocultural disadvantaged backgrounds (research in elementary school Chanov)
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Burešová, Karolína
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 14. 09. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Předložená diplomová práce pojednává o hodnotách dětí a mládeže v kontextu sociokulturně znevýhodňujícího prostředí. Práce má teoreticko-empirický charakter. Teoretická část se zabývá vymezením základní terminologie a ...
This diploma thesis deals with the values of children and youth in the context of a sociocultural disadvantaged backgrounds. The work has theoretical and empirical character. The theoretical part explains the basic terminology ...
This diploma thesis deals with the values of children and youth in the context of a sociocultural disadvantaged backgrounds. The work has theoretical and empirical character. The theoretical part explains the basic terminology ...
Deprivační syndrom u dětí, jeho interpretace a možnosti nápravy v prostředí školy a ústavní péče
Deprival Syndrome of Children, its Interpretation and Possibilities of Reparation in School Environment and Institutional Care
Bakalářská práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Krykorková, Hana
Datum publikování: 2015
Datum obhajoby: 02. 02. 2015
Fakulta / součást: Filozofická fakulta / Faculty of Arts
Abstrakt: Bakalářská práce si klade za cíl popsat základní charakteristiku a problémy týkající se deprivačního syndromu u dětí, poskytnout pedagogickým pracovníkům informace potřebné k efektivní orientaci v problematice, rozpoznání ...
This bachelor thesis aims to describe the basic characteristics and problems related to deprivation syndrome in children, provide educators the information needed for effective orientation in the area, to recognize deprivation ...
This bachelor thesis aims to describe the basic characteristics and problems related to deprivation syndrome in children, provide educators the information needed for effective orientation in the area, to recognize deprivation ...