Hledat
Zobrazují se záznamy 1-6 z 6
Čtení obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy
Reading of images and reading of text as a way towards new experience from the book
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Novotná, Magdalena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 20. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Štěrbíková, K.: Čtením obrazu a textu jako cesta k novému zážitku z knihy. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 125 stran. Diplomová práce zkoumá ilustraci ...
Štěrbíková, K.: Reading of images and reading of text as a way towards new experience from the book. /Thesis/ Prague 2014 - Charles University, Faculty of education, department of art education, 125 pages. The thesis ...
Štěrbíková, K.: Reading of images and reading of text as a way towards new experience from the book. /Thesis/ Prague 2014 - Charles University, Faculty of education, department of art education, 125 pages. The thesis ...
Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole
Nature as an inspiration of creative explorations at nursery school
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hazuková, Helena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 27. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Malinovská, Z.: Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 113 s. Diplomová práce má charakter akční ...
Malinovská, Z.: Nature as an inspiration of creative explorations at nursery school. [The assignment] Prague 2014, Charles University, Faculty of Education, Department of Art, p. 113 The assignment has a special reconnaissance ...
Malinovská, Z.: Nature as an inspiration of creative explorations at nursery school. [The assignment] Prague 2014, Charles University, Faculty of Education, Department of Art, p. 113 The assignment has a special reconnaissance ...
Co se žáci naučili v hodinách výtvarné výchovy
What the students learned in art classes
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Hazuková, Helena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 01. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Diplomová práce má charakter výzkumného šetření, zaměřeného na rozpoznávání výtvarně vzdělávacích zisků v hodinách výtvarné výchovy uči tel i i žáky na pr imárním stupni školy. Vychází z empir ického výzkumu tvořeného třemi ...
This thesis has character of the research has focused on the recogni tion of art istic educational gains in art lessons by teachers and pupils in pr imary school . The thesis is based on empi rical research consisting of ...
This thesis has character of the research has focused on the recogni tion of art istic educational gains in art lessons by teachers and pupils in pr imary school . The thesis is based on empi rical research consisting of ...
Mezioborové vazby výtvarné výchovy a rozvoj smyslové citlivosti v kontextu mateřské školy
Interdisciplinary contextures of Art Education and development of sensory sensibility in the context of kindergarten
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kafková, Helena
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Teoretická část nastiňuje historické i současné představy o rozvoji smyslového vnímání dětí předškolního věku, odrážející se ve výtvarné výchově a tvorbě. Další část práce se zabývá sondou do metodiky smyslové výchovy, ...
SUMMARY: The theoretical part outlines the historical and contemporary ideas about development of sensory sensibility of preschool age children, reflected in the Art Education and creation. Another part of labour deals ...
SUMMARY: The theoretical part outlines the historical and contemporary ideas about development of sensory sensibility of preschool age children, reflected in the Art Education and creation. Another part of labour deals ...
Galerijní a muzejní edukace žáků se specifickými vzdělávacími potřebami
Gallery and museum education of differently abled pupils
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Kitzbergerová, Leonora
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 08. 09. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Práce se zabývá hledáním pozice galerijní/muzejní edukace ve výtvarném vzdělávání dětí se specifickými vzdělávacími potřebami. První část je věnována teoretickým východiskům tématu, objasňuje základní termíny (vizuální ...
The work deals with finding the position of the gallery / museum education in art education for children with special educational needs. The first part is devoted to the theoretical background of the topic, explains the ...
The work deals with finding the position of the gallery / museum education in art education for children with special educational needs. The first part is devoted to the theoretical background of the topic, explains the ...
Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi
Mask - face - expression. Theme utilization in pedagogical practice
Diplomová práce (OBHÁJENO)
Vedoucí práce: Sedlák, Michal
Datum publikování: 2014
Datum obhajoby: 26. 05. 2014
Fakulta / součást: Pedagogická fakulta / Faculty of Education
Abstrakt: Chocholáčová, D.; Maska - tvář - mimika. Využití tématu v pedagogické praxi. /Diplomová práce/ Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 83 s. Diplomová práce má charakter teoretické ...
Chocholáčová, D.: Mask - Face - Facial expression. Theme utilization in pedagogical practice. /Diploma thesis/ Prague 2014 - Charles University, Faculty of Education, department of art education,83 p. Diploma thesis is ...
Chocholáčová, D.: Mask - Face - Facial expression. Theme utilization in pedagogical practice. /Diploma thesis/ Prague 2014 - Charles University, Faculty of Education, department of art education,83 p. Diploma thesis is ...