Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole
Nature as an inspiration of creative explorations at nursery school
diplomová práce (OBHÁJENO)
Zobrazit/ otevřít
Trvalý odkaz
http://hdl.handle.net/20.500.11956/65949Identifikátory
SIS: 136780
Kolekce
- Kvalifikační práce [19116]
Autor
Vedoucí práce
Konzultant práce
Arbanová, Linda
Oponent práce
Novotná, Magdalena
Fakulta / součást
Pedagogická fakulta
Obor
Pedagogika předškolního věku
Katedra / ústav / klinika
Katedra výtvarné výchovy
Datum obhajoby
27. 5. 2014
Nakladatel
Univerzita Karlova, Pedagogická fakultaJazyk
Čeština
Známka
Velmi dobře
Klíčová slova (česky)
dítě předškolního věku, výtvarné vnímání, přírodní formy, výtvarné umění, výtvarné explorace, didaktická reflexe, výzkumné nálezy, výtvarný programKlíčová slova (anglicky)
preschool child,visual perception, natural forms, art, art exploration, didactic reflection, research findings, creative programMalinovská, Z.: Příroda jako inspirace výtvarných explorací v mateřské škole. [Diplomová práce] Praha 2014 - Univerzita Karlova, Pedagogická fakulta, katedra výtvarné výchovy, 113 s. Diplomová práce má charakter akční průzkumné sondy. Jejím cílem je přispět ke zkvalitnění pedagogické praxe učitelek mateřských škol v oblasti předškolního vzdělávání. Výzkumné šetření má přinést aktuální informace o realizačních a dlouhodobých stereotypech, o realizovaných výtvarných činnostech, pro které je hlavním inspiračním východiskem příroda. Očekávaným výstupem budou návrhy výtvarných programů pro děti předškolního věku, které budou vycházet z nálezů výzkumného šetření. Podněty ke zpracování návrhů jsem hledala v historii a současnosti výtvarného umění. Průřez dějinami výtvarného umění jsem pojala jako most mezi teorií a praxí s příklady inspirací pro učitelky mateřských škol z každého období. Těžiště diplomové práce bude v realizaci a zpracování návrhů výtvarných programů, jejich experimentálního ověření a následné didaktické reflexe. Klíčová slova: předškolní vzdělávání, výtvarné a estetické vnímání, výzkumné nálezy, výtvarný program, vzdělávací nabídka, přírodní formy, pedagogický experiment, didaktická reflexe
Malinovská, Z.: Nature as an inspiration of creative explorations at nursery school. [The assignment] Prague 2014, Charles University, Faculty of Education, Department of Art, p. 113 The assignment has a special reconnaissance probes . Its aim is to help to the improvement of teaching practice of kindergarten teachers in preschool education . The survey is designed to give an update on implementation and long-term stereotypes about completed art activities for which the main inspiration is the nature. The expected outcome will be proposals of art programs for preschool children, which will be based on results of the research . I tried to find suggestions for processing proposals at the history and present of Fine Arts. The history of art was conceived as a bridge between theory and practice with examples of inspiration for nursery school teachers from every period. The focus of the assignment is the implementation and processing of proposals of art programs, their experimental verification and subsequent didactic reflection. Keywords: preschool education, art and aesthetic perception, researche, creative program, education, natural forms, pedagogical experiment, didactic reflection